• fru Trul

Det förbjudna....

Är det nån mer än jag som upplevt än attraktion till någon annan än eran blivande? Jag skulle aldig vara otrogen det är det värsta som finns, men det här har fått mig väldigt förvirrad över min relation...

Jag älskar min m2b och det är honom jag vill spendera resten av livet med, men varför känner jag mig då attraherad av en annan man? Är det bara mina bröllopsnerver som spökar eller vad händer? Nån mer än mig som råkat ut för samma sak?

• Svar på tråden Det förbjudna....
  • Skottdagen2008

Fru Trul:
    Jo, det är så stor skillnad på attraktion och pappa till ens barn, så du har nog känt efter ordentligt.

Herrejösses, man måste ju vara blind för att inte känna lite attraktion till någon annan på hela jorden, men det är inte samma sak som att älska.

• fru Trul

Skottdagen 2008

Kloka ord ifrån dig, jag kunde inte sagt det bättre själv...

Puffar dock lite, är det ingen mer som har något klokt att komma med eller rent av varit i samma sits?

• nennesjuttioåtta

äääh, sånt där händer ju! Jag har varit tillsammans med min man i 12 år, och det har inte hjälpt... trots att jag fortfarande är upp över öronen förälskad i honom, så har även jag blivit attraherad av både kollegor till mig, honom och kunder (typ 4 st sammanlagt på dessa år). Jag fantiserar om dem ett tag (inte sex, men hur det skulle vara att vara nykär och myspussas lite hemligt), flirtar lite oskyldigt men ALDRIG i h-vete att jag skulle ens röra dem med en högrep. Så fort jag har tänkt mig dem nakna och kåta så brukar det i regel gå över *burr* HAHAHAHA! Det låter nog helt galet sjukt, men...

Samtidigt blir jag arg på mig själv för jag vet att jag skulle bli sååå ledsen om min man gjorde samma sak, blev attraherad av andra och såg fram emot nästa gång de skulle träffas. Men jag vet ju var min gräns går, och det brukar gå över rätt snabbt... Mycket handlar nog i mitt fall om att få lite uppmärksamhet, för det är alltid personer som har börjat flörta med mig först.

• nennesjuttioåtta

tänk dig honom lite småkåt a la tysk porrfilm (vilket jag aldrig sett, men fördomar funkar), naken, hårig (det kanske du går igång på iofs, vad vet jag) och dansande till funkigt 70-talsbeats, svingande en rosa string ovanför huvet, viftande med en halvhård balle och tår som spretar åt alla håll med strumpludd emellan. Torrjuckar nu mot dörrposten och tycker att han är såå sexig. Skrattar du nu eller har du gått upp i brygga? Tänk på detta nästa gång du ser honom och glöden falnar snabbt så ingen korv i världen blir ens halvljummen.

• fru Trul

nennesjuttioåtta

Asgarv, jag skrattar så jag kiknar när jag tänker tanken...
    Lovar att prova det nästa gång jag träffar honom, men jag undrar hur man ska förklara bort att man asgarvar??

• thalia82
    nennesjuttioåtta skrev 2007-09-17 23:36:59 följande:
    tänk dig honom lite småkåt a la tysk porrfilm (vilket jag aldrig sett, men fördomar funkar), naken, hårig (det kanske du går igång på iofs, vad vet jag) och dansande till funkigt 70-talsbeats, svingande en rosa string ovanför huvet, viftande med en halvhård balle och tår som spretar åt alla håll med strumpludd emellan. Torrjuckar nu mot dörrposten och tycker att han är såå sexig. Skrattar du nu eller har du gått upp i brygga? Tänk på detta nästa gång du ser honom och glöden falnar snabbt så ingen korv i världen blir ens halvljummen.
    *asg* sitter och vrider mig av skratt framför datorn!
  • nennesjuttioåtta

Hur har det gått? *håller tummarna*

Hjälpte det eller stjälpte det??

*nynnar på saturday night fever*

• Awen

Om man utgår från att man är lite småkåt i största allmänhet, tycker om sex med sin partner, gillar snygga killar osv...så är det väl inget konstigt alls att man känner sig mer än lovligt attraherad av någon annan. Det är ju heller inte helt konstigt om denna annan är någon på jobbet/skolan/i bekantskapskretsen etc. Att man sedan har lite förbjudna fantasier om sex, relation eller annat är också fullt normalt. Det visar egentligen inget annat än att man är en sexuell varelse. Problemet kommer snarare om man låter sina tankar/fantasier få större betydelse än vad de har. De är egentligen inget annat än att man fantiserar om att kunna flyga, att vinna massor med pengar, att vara superhjälte eller vad det nu kan vara.

Vad som är viktigt i ett läge där man fått lite väl avancerade fantasier om någon särskild är att skilja mellan fantasi och verklighet. Att inte få dåligt samvete och känna sig otrogen "för att man är det i tanken". Njut av att du har en livlig fantasi, det tyder på intelligens och att du är en känslofull person. Än viktigare dock...se för allt i världen till att du inte får för dig att pröva dina gränser. Du VET om du verkligen tycker om någon på allvar och alla tankar är inte till för att utforska vidare. Vi behöver inte leva ut alla våra känslor för att må bra. Vissa mår vi bättre av att leva ut i skallen, utan skuldkänslor. Sen är det ju så att vi ofta inte är mer än djur, så se till att inte hamna på tu man hand med någon liten "småflört"...risken är att din fantasi tar överhanden, i varje fall om han är med på noterna.

Att tända på någon annan behöver inte alls betyda att din man inte är rätt...ta tillvara på tankarna och var glad att du är en blodfull vacker kvinna som älskar din man.

• tågjäntan

Ett bra ordspråk:
    Man kan inte hindra fåglarna från att flyga runt trädet, men man kan hindra dem från att bygga bo där.
    Alltså, man kan inte hindra alla tankar som flyger genom hjärnan, men man kan se till att de inte fastnar där och man gör något av dem.

• valkyriana

Det är klart att man har känt sig attraherad av någon. Som sagt var bara för att man är tillsammans med, gift med någon etc så slutar man inte tända på andra. Däremot så slutar man genast med att göra något åt det!
    Det är något av det vackra med ett förhållande, inte att du aldrig någonsin VILL ha sex eller någonslags relation till en tredje part, utan allt man väljer bort för att vara med sin partner och inte såra honom/ henne och förlora det man har. Så ser jag på det i alla fall.

Bra tips det där med tysk porrfilm...
    Att ha sex med någon som man flyktigt är attraherad av kan kanske kännas frestande, men då man sätter det i propotion till vad man förlorar så känns det helt plötsligt MYCKET avtändande. Särskilt med tanke på att den andre är en kåt porris. *ASG*

jag är lite små trött så mitt inlägg är lite luddigt och osamanhängande. Samt fullt av stavfel.

• Karis Annelie

Been there done that!
    Känns skönt att läsa om att flera är i samma sits, man känner sig så hemsk emellanåt när man kommer på sig själv med att ha små fantasier om "fel" person... menmen. det hela e ju ganska oskyldigt egentligen...

• Liten med Mindre

Nenne...du är lika tokgalen som vanligt. Fick ett rejält skratt imorse på jobbet - och är glad att ingen frågade vad som var så kul.

• Whirlie

Jag skulle klassa det som helt normalt att attraheras av andra än sin partner. Oftast så bottnar sådana tankar och fantasier i dagdrömmar.

Två scenarion:
    Den "egna" mannen ser man hemma i alla möjliga situationer, orakad på morgonen, illaluktande efter träningen och sjuk och snorig på höstkanten. Som man bråkar med för att båda är så jäkla trötta på kollegorna och chefen på jobbet och som ska titta på trafikmagasinet och sportspegeln när man själv vill se en romantisk film och mysa. Som glömmer fälla ner toalocket och som definierar matlagning som att koka spegetti och mikra köttbullar.

"Drömmannen" som man träffar på jobbet/gymet/spanskakursen, som alltid är ren, fräsch och parfymerad. För att inte tala om pigg och vaken, och frisk (för när han är sjuk så är han hemma och då träffas man inte). Som inte har tröttnat på att höra dig berätta om hur dumma dina kollegor är eller hur oförstående chefen är.

Det är väldigt lätt att lägga till saker till drömmannen, sådana egenskaper som man saknar hos sin respektive. Man behöver aldrig se personens dåliga sidor eftersom man inte känner varandra tillräckligt bra.

Så är det egentligen så konstigt att man attraheras av drömmannen? Det gäller bara att inse att drömmannen egentligen inte står framför en utan finns innuti ens huvud, och att använda den energin fantasierna skapar till konstruktiva saker.

Sedan kan det ju vara så att den man är tillsammans med egentligen är helt fel person för en, och att man därför börjar söka sig till andra saker. Vilken dera det är måste bli upp till var och en att avgöra.

• fru Trul

En liten uppdatering för alla er nyfikna, jo attraktionen finns fortfarande men som sagt varken han eller jag vill sabba något så det stannar vid fantasier.... ( Han är en sexig militär så fantisera är väldigt lätt.. Suck.. )

Jag har en toppenkille och jag vet att jag kommer aldrig få det så bra med någon annan som med honom... I fredags när jag kom hem från jobbet så hade han tappat upp ett bubbelbad åt mig, och köpt choklad som var specialbeställd från nåt exlusivt ställe... Det är min blivande make i ett nötskal, underbart snäll och omtänksam och jag vet att han älskar mig över allt på jorden..

Att sedan fantisera om någon annan, det tror jag bara kan vara sunt, sålänge det stannar vid just fantasier..

• Fröken Figo

Äh, jag tycker du kan njuta av den där attraktionen ist!

Varför behöver det vara så dåligt? Så länge du inte gör nåt med den så är den inte nödvändigtvis dålig!

Jag är extremt svartsjuk av mig och skulle inte palla att höra att m2b är attraherad av nån specifik person (skulle dö!) men jag vet att rent allmänt är det bra att han är attraherad av andra kvinnor och jag av andra män. Annars torkar man ihop och ruttnar! Ens sexualitet är ju en dynamsik sak. Jag skulle inte heller vara otrogen men jag tycker det är helt ok att uppskatta andra män.

Och sen brukar jag tänka så här: tänk om alla "upptagna" män inte tittade åt en eller la märke till en? Shit vad tråkigt det skulle vara... Jag får en hel del uppmärksamhet på krogen, på gatan, på gymmet, på jobbet osv. och det känns bra och nyttigt. Det är väldigt få som flörtar och inga tagna män flörtar med mig. Så det känns skönt. Det slutar på "titta och uppskatta" nivån vilket passar mig perfekt! Vill inte ha slemmiga killar efter mig...

Men vilken trist plats att befinna sig på om INGEN nånsin "ser" en. Och vad glad man blir om en snygg kille ler åt en på gatan. Det är ju inget jag nånsin skulle börja tveka på m2b för, det är bara ett fint inslag i vardagen!

Svar på tråden Det förbjudna....