• 16 aug

Detta med möhippa...

Min svärmor & jag har olika åsikter om detta..
    Jag: vill inte bli utklädd, till åtlöje, klippa kalsonglappa, spela in en CD osv
    Föredrar: en middag med tjejerna, gå ut, rida, kanske spa,vinprovning osv

Svärmor: det kan inte du bestämma, du får ju göra som dom har bestämt!

Jag; mina 2 tärnor har lovat mig att jag ska "slippa" sånt jag inte vill.

Svärmor: det är inte tärnorna som ska fixa möhippan, gör dom det så kanske du får 2 olika då..

Jag vill inte ha det så

Hur funkar det??? Usch mår illa bara jag tänker på det

• Svar på tråden Detta med möhippa...
  • 16 aug

isbruden, jag känner som dig. Dessutom så undrar jag varför det ska vara på ett visst sätt? Varför det är ett måste? Enligt min svärmor så på hennes tid var det bara middag med dans.. så varför ska det inte kunna vara så nu?

oss två: så skönt att det blev så!

• Isbruden07

Ja allt jag vill är att träffa mina kompisar och ha trevligt, kanske äta middag och sen ut och dansa.

Blev bara så less efter att ha fått en utskällning att på möhippor ska man skämmas ut och därmed basta

• Brud i Thailand....

Min tärna och även bestman uttryckte sin syn på möhippa/svensexa att det var meningen att man skulle bli utskämd. Min blivande är helt emot allt sånt och tänker gå därifrån om något sådant händer. Detta togs emot med hånflin och "vänta du bara", du vill nog innerst inne ha något riktigt pinsamt men inte kan erkänna det.

Allvarligt hoppas jag för deras skull att de ville skrämma oss. Min blivande blev faktiskt upprörd och vi båda rätt irriterade över deras sätt och lär gå hem om något händer. Vilket skulle kännas lite jobbigt, tror jag, efteråt för alla. Vi vill inte ha något sådant utan en kul dag/kväll med kompisar.

Själv känner jag att suck, orkar inte bry mig, blir det jobbigt har jag en liten förmåga att spela med och folk lär väl tycka synd om mig. Fast jag hoppas det blir roligare "utmaningar" och inte förlöjligande, då har de gjort ett dåligt jobb!

• Sister of the Night

Isbruden

Skum stil till att börja med att börja skälla ut den blivande bruden.
    Borgar inte direkt för en VIP-inbjudan till bröllop, va?

Klart det var taskigt, finns väl ingen anledning att starta bråk om en sån sak.

Brud i Thailand

Kanske tycker de att de är grymt busiga som håller på.
    Visserligen tycker jag det kan vara kul med skoj oh upptåg, men hippa och sexa är ju till för brudparet i grund och botten. Finns väl ingen som kläckt idén att skämma ut ett födelsedagsbarn riktigt ordentligt mot dess vilja? Eller ett guldbröllopspar?
    Men vid bröllop däremot...

Mycket märkligt.

Nja,

• Sister of the Night

*"Nja" skulle inte vara med där... *s*

• Liinda_e

min syster planerade min hippa med hjälp av vår mamma.
    jag sa tydligt till min syster som är min tärna och min bästa vän vad jag vill och inte vill.
    detta respekterade hon såklart till 100 %
    hon berättade efteråt att mamma ville si och så...strippor för det är sista chansen osv skämmas ut och jaddejaddaja
    sa t.o.m till min syster..men du planerar ju bara en hippa som du vet att hon vill ha
    syster-ehhh...JA SÅKLART!
    min hippa blev fantastisk med inslag av båda...
    mamma skickade två killar att krama mej...fine det gick...
    senare ville hon att jag skulle bada i en liten fontän mitt i stan....
    alla i "rånarligan" väntade storögt på att jag skulle klä av mej och hoppa i
    NEJ sa jag jag gör det inte....men varför då?
    ehhh det är liiite aningens under min värdighet...hoppas jag inte sabbar ngt nu men bestämtr NEJ
    och det var helt okej att säga nej...alla accepterade detta och vi drog vidare till nästa upptåg...spa....middag....

• Liinda_e

så oroa dej inte...när det väl sker säg bara vänligt men bestämt tack men nej tack...

• Isbruden07

Sister of the night

Tyvärr kan jag inte utesluta personen som skällde ut mig då det är min syster

• Rosviol

Vad skönt att höra andra som har samma inställning. Så fort jag blev friad till och möhippa kom till tals bland mina kompisar, sa jag klart och tydligt att "jag vägrar att ta på mig något som tex. tiara, tyllkjol, magisktspö, eller någon annan maskeradkostym. Kan klä upp mig, men inte ut mig." Och den som verkade förstå detta bäst var min brudtärna/syster och bästa kompis, så dem fick ansvaret. haha Är verkligen en sådan person som gillar att bjuda på mig själv, men på det sättet som möhippor brukar vara, "fönedring"/eller bara rent pinsamt(sälja penispasta på stan, är inte alls min grejj.

Det som var skönt för mig var att när jag pratade med min bästa kompis så sa hon bara "att jag vet vart dina gränser går och vad du anser är roligt, så det är inget du behöver oroa dig för. Samma sak gällde min syster.
    Men om jag får ansvar för min bästa kompis möhippa, blir det nog sannorlikt tyllkjol och pinsamma uppdrag på stan- tycker hon e kul

• Sister of the Night

Isbruden

Kan och kan....

*Ursäkta om jag missat nåt uppenbart nu men*
    Är det din syrra som har hand om hippan?
    Funderar lite på varför hon reagerar så starkt på din -fullt rimliga- markering av din integritet. Självklart har du rätt att slippa inslag på din hippa som du inte uppskattar, det är ju ändå inte för tärnans skull man har hippan?

• 16 aug

ja.. man ska göra det som är efter personen & tåla att den blivande bruden inte kanske vill just det..

• Isbruden07

Sister of the night
    Ne syster ska inte hålla i hippan, men hon och tärnan har diskuterat olika idéer tydligen.
    Ska försöka prata med tärnan igen

• Sister of the Night

isbruden

Jag får osökt intreycket av att din syrra har en massa planer som hon tycker är utmärkta, men som hon ser flyga sin kos genom det du sa. Självklart kan jag missta mig.
    Det kan vara besvikelse över "dumpade" planer som får henne att agera upprört (skälla) men givetvis betyder inte detta resonemang att det skulle vara OK på något vis att bete sig illa mot dig.

Vem har du som tärna? Om din syster inte är tärna har hon ju -strängt taget- inget med hippan att göra?
    Din syster bör ju i vilket fall som helst vara mån om din trivsel på din hippa och det förefaller lite underligt att med skäll och gorm försöka påtvinga den blivande bruden/sin egen syster något som hon skulle vantrivas med.

Brukar det vara dålig stämning mellan er eller är det specifikt för den här situationen...?
    Om din syster har för vana att ta kommandot och försöka styra med ditt liv oavsett vad du själv önskar, så ser jag ett än större problem än riktigt dåligt uppförande inför en hippa!

Svar på tråden Detta med möhippa...