• september2008

Nu har vi berättat för alla

Oj shit nu var det officiellt. Alla nära och kära vet. Det var bara glada miner (var lite orolig över i alla fall en person)

jag är så glad att jag äntligen kan berätta vad vi berstämmt
    det är jobbig att smyga. fattar inte hur ni som ska gifta er hemligt pallar. en stor elåge (säkert felstavat) till er

• Svar på tråden Nu har vi berättat för alla
  • Eia

hihi ja vi skulle haft de hemligt, men de gick inte.. O ja förstår din lättnad för guu så jobbigt de va me alla dessa middagar innan man klämde fram de. nu har vi berättat o de känns såå otroligt skönt.. grattis till alla glada miner =)

• Fröken Figo

September 08: grattis!!

Vi har också precis berättat. Faktiskt för 5 min sen haha, för m2b´s föräldrar! De blev glada... Med min pappa var det lite skillnad, han kunde inte fatta att jag var "giftasmogen" och grät och hade sig. Jag börjar närma mig 30... Men min pappa är sån.

Den här helgen ska vi berätta för fler vänner! Det blir kul, ännu en ursäkt för att dra fram champagne, mmmm... Och jag älskar folks reaktioner! Vissa skriker rakt ut! Andra stårtgråter! Andra är lite mer likgiltiga (mormor). Andra klappar i händerna och hoppar upp och ner... Ska bli kul att se hur folk tar det i helgen hehe. Jag ska nog göra en lista över olika reaktioner...

Min pappa var nog den roligaste. Han började snacka om att jag knappt gått ut dagis än... Han har nog inte hängt med under alla år. Han verkade verkligen titta på mig som ett litet dagisbarn som skulle stjälas från honom! Så hjärtekrossande!!!

• snofsan

hmm ja skulle inte våga säga det till min mormor hon skulle säkert bara häva ur sig nån dum kommentar.. sån e hon..

• september2008

släkten är för rolig. min syster som jag trodde skulle vara mest negativ var jätte positiv. min pappa tyckte att det var dumt att vi valt en helg efter min systers 30-års dag...
    men roligast av alla var min morfar. har jag väldigt glad och sa att han inte gillade sådan dära samboende och särboende tillläggas att han är 85 år

• TinaE

åh, va skönt att få ha berättat det!
    o härligt med alla rekationer!

Vi ska börja hålla det hemligt nu, alltihop. Från förlovningen, som skedde nyss, o bröllopet i december. Alla nära o kära får veta det under tiden vi är på bröllopsresa hihi
    Så vis ka hålla på det till nyår nästan...iihhh...
    Men samtidigt spännande! (fast jag bara vill skrika rätt ut att han är min fästman/man...inte "pojkvän" hihi)

• 2008-08-09

Haha som nån skrev, skulle det vara kul att skriva upp allas reaktioner. Vad det första dom sa var. Kul att se tillbaka på om en massa år om inte annat!
    Bästa kommentarerna vi fick var från båda våra pappor. M2b:s pappa började prata om fiske (!)..men så är han lite speciell också..har liiiite svårt att visa känslor..
    Min pappa sa inget...tillslut frågade jag han varför han var så tyst, då sa han: men vad ska jag säga? alla ni andrar pratar ju så mycket! *haha* repliken efter det var: Tror du inte ni ska slå ihop det med de andra nudå? (mina 2 äldre systrar) *haha* alltid lika praktiske pappan!! Men sedan kom det iaf fram att han var jätteglad!

Nä, ska baske mig göra en lista nu på en gång!

Svar på tråden Nu har vi berättat för alla