• Österbotten

Möhippa hjääälp!

Håller på och planerar möhippa och har akut idétorka. Vad kan man göra i Stockholm förutom femkamp, och laserdome?

• Svar på tråden Möhippa hjääälp!
  • Waersta

Chokladprovning?
    Spa?
    Sminkning?
    Spela in en singel?
    Slå straffar på ett bra fotbollslag, typ hammarby.
    Vinprovning?

• Festhjälpen

Hej

Lite förslag :

Spa behandling, finns ju Åhléns eller Centralbadet tex.

"Skämma ut blivande bruden" , be henne gå till olika
    platser i stan och tex. klippa kalsonglappar av främmande män,
    och olika sådana saker.

The Ice bar är ju en liten rolig grej, en is bar med is glas
    osv. Finns på Nordic Light hotel vid centralstationen.

Annars så är ju gröna lund ett bra ställe för just femkamp.

Det beror ju lite på bruden också, vissa känns det ju ok
    att skämma ut, men andra liksom inte :)
    Lycka till.

• Österbotten

Tanx...:) Is baren kanske skulle va något. Annars hittade jag drejning och skytte, bruden är lika intresserade av båda hmmm... Beslutsångest... :(

• Jämtlandstaus

CHOKLADFABRIKEN

Jag blev hippad och fick göra mitt eget brudpar i marsipan, medans vi fick dessertvin och äta OBEGRÄNSAT med choklad

sen var vi på "creativity house" där man målar keramik. jättekul faktiskt

• 20oktober07

Vi ordnade fäktning på min kompis möhippa. Det var en av tjejerna som kände en kille som håller på med det. Det var hur roligt som helst. Mitt tips är att kolla med de andra som ska vara med och hippa om de har kontakter som kan utnyttjas :)

• Mange99

Klicka på Stockholsm län på www.hittaaktivitet.se så får du ett antal uppslag på idéer till dian aktiviteter.

Vet inte om det är intressant men min frus hippa bestod mycket av dans. Det var på ett ställe som hette Vida på Söder.

• Liinda_e

pssst centralbadet är inte bra....
    vi var där på min...min syster ville ordna värsta spa dagen...där var det så hög volym att man fick skrika...fulla brats som limmade på spacklade brudar som sippade vin...och dom 2 bubbelpolerna var överfulla hela tiden....+ att det var 2 andra möhippor där och en svensexa...
    vi skrattar åt det ...men det är ju synd om ngn annan går på samma nit

• Whirlie

Boxning eller pooledancing för den aktiva bruden!

• Jockes fru

Jag och min man fick spela in en singel på våran hippa resp. sexa. Dessa klipptes sen ihop till en duett. Denna gjordes det sedan ett video till med med ihopklipp av filmer som filmats under denna dag. Vi övverraskades med denna film under middagen på bröllopet, dessutom såldes singlar med "vår" låt.
    Superroligt när vi var i studion och galet roligt med slutresultatet.
    Rekommenderas varmt

• Eurolady

Jag fick leka brandman! Superkul! Nu var det min kompis man som är brandman, men han sa att de ofta har möhippor där. Det är bara att ringa närmsta brandstation och höra dig för.

Fick sätta på mig uniform (grymt tung), åka brandbil, åka upp i stegen (30 meter upp = läskigt!) och åka brandpåle! Superkul, verkligen!!

• Astriden

En kul grej är ju att låta bruden fota en "fin" almanacka till sin M2B

• Ickaflicka

Jag har kört skrattyoga med ett möhippegäng, det var bara jag som visste vad vi skulle göra, så det blev hellyckat! Stället hade även en pool där vi drack mousserande och åt praliner! Rekommenderas!

• Fru Hammarstedt

ett bra ställe att kollaaktiviteter för olika möhippor och svensexor är www.hittaaktivitet.se
    där finns det massor att välja på!

Svar på tråden Möhippa hjääälp!