• AnnC

förlovningskaffe?

Hej!
    Hur är det riktigt med förlovningskaffe? Måste man ha något sådant? När skall man ha det? Vi kommer att ha två alternativ, antigen dagen efter att vi kommer hem från en resa eller en månad senare. Vilket alternativ "är bättre"

• Svar på tråden förlovningskaffe?
  • thalia82

finns inget måste alls kring sånt. vi sa inget om vår förloving, utan lät nära och kära upptäckta ringarna sjäva.

Visst är det jättekul och säkert uppskattat om ni skulle ordna det, men det finns, så vitt jag vet, inga regler om hur och när man ska ha sånt.

• rosesarered

Det finns nog inte "måsten" kring det.
    Vi hade förlovningsfika för våra närmaste (föräldrar) för att vi själva tyckte att det var roligt att ordna ngt för våra familjer. jag tror att det var uppskattat och roligt att ordna ngt lite "festligt" för oss också. Vi hade fikat en vecka efter vår förlovning men alla visste det redan då vi berättade samma helg vi tog på oss ringarna.

• Fröken Figo

TS

Kanske en löjlig kommentar men kalla det inte "förlovningskaffe" utan hellre "förlovningsfika". Vet du varför? Det får mig direkt att tänka på "begravningskaffe". Fika = bättre! Mer positivt!

Vissa undviker såna tillställningar över huvudtaget eftersom folk känner sig tvungna att köpa presenter.

Vi gjorde så att vi bjöd på middag och överraskade folk ist genom att anonsera att vi ska gifta oss! Det kändes bättre för oss, så slipper man en massa halvt-tvungna presenter...

• jocelyn

Vi berättade det inte för någon utan lät folk upptäcka det när de såg våra ringar. Inget fika, inget krångel. Vill man fika så tycker jag man självklart ska göra så!

• 2aug08

Vi berättade inte heller för någon, vi satte in annons i tidningen och de som inte hade läst tidningen fick veta det dagen efter. Vi förlovade oss 23 december. Vi firade inget med våra nära och kära, det gör vi när vi gifter oss istället:)

• *Lilla M*

Jag säger: Ju mer fest i tillvaron, desto bättre! Fast vi hade turen att våra föräldrar tyckte att de skulle ordna kalas för oss!

• Candys

Vi ska ha förlovnings-fest, men inte bröllops-fest.
    Eftersom vi tänker gifta oss i hemlighet så har vi bestämt oss för det. Skit i alla "måsten" gör som ni tycker känns rätt.

Svar på tråden förlovningskaffe?