det var inte palladium! :(
hej alla.
jag och m2b hittade ganska snabbt de ringarna vi ville ha, huddinge guldsmed hade ett par ringar från tyska cilor trauringe vi föll direkt för även fast det inte var vad vi tänkt oss alls :)
efter diskussioner här på BT ville vi ha palladiumringar istället för vitguld och ägaren i guldmedsaffären skulle kolla upp om det var möjligt och till vår glädje var det det men vi skulle få betala extra.
Allt rullade på efter det, det tog relativt kort tid att få ringarna, vi fick gratis gravyr osv.
men i ringarna finna inga stämplar el dyl, bara graverat smått "cilor 750" som skulle vara palladium halten.
Jag visste att en tjej här hade 950 i halt, Pd stämplat och dessutom andra äkthetsstäplar så jag kontaktade guldsmeden igen och bad om at tfå stämplar. Han skulle ringa upp och återkom med beskedet - det är inte palladiumringar!
det vi har är vitguld.
men med 16% palladium istället för 14%.
och nu vet vi inte vad vi ska göra. cilor maskingör ringar så de kan inte göra ringen i palladium utan i så fall får vi lämna tillbaka de ringarna vi har och leta upp en guldsmed som kan göra nya.
har ingen aning om vad det kommer kosta och hur lång tid det kommer ta - vi tar på oss ringarna söndag 16e så det finns inte mycket tid...
jag är bara så besviken...och jag vet inte hur jag vill göra. m2b kan tänka sig att behålla ringarna eftersom han gillar modellen så skarpt och vi hade ju tänkt vitguld från början...
hur är era tankar? vad hade ni gjort / hur hade ni reagerat?