• Robban69

Romantiskt - Slott eller herrgård

Hej!

Det är första gången jag är inne på denna sidan men skulle behöva era tipps och erfarenheter.

Jag bor i göteborg och letar efter ett romantiskt lite lyxigt
    slott eller herrgård som man kan övernatta på.

Jag och min sambo har varit tillsammans i 9år, och jag tänkte att det var dags att fria.

Jag tänkte lägga upp det så att jag överaskar henne med att vi reser ut en morgon och äter frukost vid en sjö, för 9år sedan när vi enbart varit ihop i en vecka så ristade vi in våra namn och ett hjärta i en stor björk vid denn sjön, jag tänkte ta med henne dit (där allt började) och gå ner på knä och fria,

sedan skulle jag vilja överaska henne med att vi åker bort från stan till något slott eller liknande, där man kan äta gott och bara vara romantiska hela helgen

det får inte vara längre än 2timmar från göteborg.

ett önskemål är att man kan hyra svit eller liknande för lite lyxigare kännsla.

SNÄLLA JAG HOPPAS NI KAN HJÄLPA MIG MED MASSA FÖRSLAG SÅ VÅR DAG BLIR PERFEKT.

PS. Vad tyckte ni om upplägget, tror ni det blir romantiskt? eller har ni några andra förslag?

• Svar på tråden Romantiskt - Slott eller herrgård
  • Robban69

Snälla skulle behöva med tipps.. och komentarer på upplägget

Hjälp.

:)

• Festhjälpen

Jag tycker att upplägget låter väldigt romantiskt.

Kanske packa en frukostkorg, slå in små paket i korgen och
    lägg på botten, i ett av paketen finns en inbjudan till
    kvällen på det mysiga slottet/herrgården,
    i den andra finns ringen.......:)

Men sist och slutligen så tror jag att det hon kommer att
    värdesätta mest är att du tar henne till de ställe där ni
    ristat in era namn och friar. Men eller utan lyxig korg
    eller övernattning......:)

Bor inte i Göteborg så kan inte tipsa om ställen ,
    men hoppas någon annan kan ! Lycka till !

• ansa76

Ett tips är Lundsbrunns Kurort. Har inte varit där själv men har kompisar som varit där och de har varit mycket nöjda. Kanske ca 1,5 h från Göteborg eller så med bil...

www.lundsbrunn.se

• Robban69

Snälla skulle behöva med tipps.. och komentarer på upplägget

Hjälp.

:)

• Fru Ängla

Det låter som ett jättemysigt upplägg tycker jag, hon kommer nog bli jätteglad!

det ska finnas ett jättemysigt hotell i Uddevalla eller var det kanske i Trollhättan - Alberts hotell tror jag det heter. Stod om det i Dagens Nyheter för ett tag sen - de har nåt som heter Hotellpatrullen, du kanske kan surfa på deras webbsida - de kollar hotell & herrgårdar i hela landet. www.dn.se

Eftersom du nu fått en hel del svar i de båda trådarna så finns det säkert nåt som passar suveränt för er!

Lycka till!

• Robban69

Tack, men fler tipps skadar inte :)

Svar på tråden Romantiskt - Slott eller herrgård