• Cantaton

    Hösttrend?

    I gårdagens Metro stod det att höstbröllop är den nya trenden - bland annat för att man då får semestern på sig till att fixa de sista detaljerna inför bröllopet.

    Jag trodde inte att det var så vanligt med höstbröllop, utan framför allt sommar, följt av vår och vinter. Därför är jag bara nyfiken på om det är många här som gifter sig i höst, och varför just på hösten. Som sagt - bara nyfiken.

    (Förstå bara vilka vackra bröllopsfoton om man prickar in rätt höstveckor.)

  • Svar på tråden Hösttrend?
  • 20oktober07

    Vi ville gifta oss fort, förlovade oss i början av juli och bröllopet är 20 oktober. Sen tycker jag att det känns roligt för att de flesta gifter sig på sommaren, och det är roligt att det händer något skoj på hösten.

  • Liinda_e

    *gifter oss i oktober för att det är vår 4,5 års dag....vi firar inte helårsdagar utan bara halvårs...(lååång historia)

    *hösten är otroligt vacker

    *gäster har fullt upp själva på sommarn men mindre på hösten

  • thalia82
    Cantaton skrev 2007-09-06 22:16:48 följande:
    Är det någon som gifter sig DEN HÄR hösten?
    Jajjamen! 22 september gifter vi oss.
    v valde datumet för att det förhoppningsvis är väldigt färgglatt ute, det finns en chans att det är "lagom varmt". risken med sommarbröllop är att det kan bli FÖR varmt, och hur kul är det?
    Inte så många som har semester då, och det är inte lika mycket pollen som på våren.

    Jag är en höstmänniska. Många blir deppiga på hösten och glada om våren, jag är precis tvärtom...
  • kentfantast

    thalia82:
    Samma helg som vi (fast året efter)! Vi trodde ju på sånt här väder, men fick inte riktigt det förra året. Jag är som du, får de där vårkänslorna på hösten istället. Trevligt att det finns fler.

  • Borisson

    Jag ville inte gifta mig på sommaren eftersom det händer så mycket annat då. Det blev 20 oktober av två anledningar - jag älskar höstens färger och kalla, klara luft och det passade ingen annan tid med hänsyn till jobbåtaganden och annat. Då hade vi fått vänta över ett år med att gifta oss och det ville vi inte.

  • September mys

    vi ska gifta oss den 29 september för att hösten gör mig överlycklig, jag går bara runt och ler över alla vackra färger, tända ljus och mys (därav nicket septembermys)
    gillar visserligen värme men sen sommarens värme gör mig gladare än sommarens.
    alla årstider har sin charm, men jag gillar hösten bäst. sambon tyckte våren först men vi kunde inte hitta ett bra datum som inte korckade med andra helgdagar, födelsedagar och andras årsdagar. vi ville ha något eget och annorlunda.
    nu har vi en några som fyller på hösten också men vi hittade vårat datum tillslut och är jätte nöjda båda två. förhoppninsvis så hinner träden gulna lite till och kanske får vi en pust av sensommarvärme

  • Höstbrud-07

    Vi gifter oss 22 september och det känns helt perfekt. Vi bestämde från början att det skulle bli hösten, av olika skäl. Men jag tycker att det är väldigt skönt att inte gifta sig på sommaren med alla dess förväntningar på perfekt väder, se bara denna sommaren vad många som fått de förhoppningarna grusade. Då är det mycket skönare att planera för inomhusbröllop och så får vädret bli som det blir.

    Mycket mysigare att åka på solsemester andra årstider än sommaren också.

  • September mys

    gjorde i ordning en brud som gifte sig 30 september 06 och då var alla träd gröna fortfarande... men detta året finns det hopp om gula löv

  • Cahe

    Vi gifter oss den 13 oktober i år. Framför allt för att vi gillar alla härliga färger som det medföljer. Sen är det ju så att om man skulle ha otur med vädret på hösten så känns det inte som att det gör lika mycket som om man skulle ha det på sommaren eller vintern...
    Ett sommarbröllop skulle för mig inte alls kännas som ett lyckat bröllop om det regnade. Men har ju trots allt en föreställning om strålande sol och varmt.
    Ett vinterbröllop med de vintrar vi har numer, med slask och blask skulle ju inte heller kännas ok. Visst kan man åka norrut men vi ville gärna gifta oss på någon av våra "hemorter".
    Med andra ord... Även om det regnar nu i oktober så känns det ok för oss...även om vi gärna vill ha fint väder...för regn hör ju lite hösten till.

    Ojoj, det här kanske blev lite rörigt... Men ni fattar va´?!

  • Moonlightshadow

    Jag har alltid velat ha ett höstbröllop, för att jag älskar den årstiden. Det är så fina färgen i naturen o så. Det är inte för varmt heller i september, för jag vill inte svettas i min brudklänning :)

  • September mys

    Tyvärr, kan man ju svettas av nervositet också...


    Moonlightshadow skrev 2007-10-06 10:36:54 följande:
    Jag har alltid velat ha ett höstbröllop, för att jag älskar den årstiden. Det är så fina färgen i naturen o så. Det är inte för varmt heller i september, för jag vill inte svettas i min brudklänning :)
  • Moonlightshadow

    Ja det har du helt rätt i!:) men om det är mindre varmt ute så kanske man inte svettas lika mycket eller man kan juh hoppas på det :P
    September mys skrev 2007-10-06 17:11:54 följande:


    Tyvärr, kan man ju svettas av nervositet också...
Svar på tråden Hösttrend?