Han sa nej, eller, förstod han inte?
Vi förlovade oss för snart 3½ år sen. Då var det jag som frågade om ett steg vidare i vår relation och det blev ett Ja och han sa att han tänkt på det en tid men inte vågat fråga!
Vi bestämde oss för midsommarafton 04 :)
Nu ska vi ha vårat 1a barn, vi kollar efter ett hus att köpa osv. Jag har velat gifta mig jätte länge, och definitivt innan barn men så har det inte blivit.
Igår när vi låg och mös i badet, helt otroligt att jag ens fick ner honom där då han hatar att bada. Frågade jag om vi inte skulle gifta oss. Men det ville han inte, jag vet inte om han inte förstod allvaret i min fråga. Det hela kändes mer som om jag lika gärna kunde ha frågat:
"Vill du ha glass?" och få svaret "Nej inte just nu"
Jag vill ju leva resten av mitt liv med honom, vi ska få ett barn tillsammans, vi ska köpa hus för runt miljonen tillsammans. Varför kan inte jag få bära hans efternamn? Det känns som om allting blir mycket tryggare, för barnet och för oss.
Jag ska väl inte behöva lägga fram papper om hinderprövning och efternamnsbyte för han ska förstå att jag faktiskt menar allvar? Och att tjejer faktiskt också kan fria!