• yasna1
    Äldre 2 Sep 15:55
    5945 visningar
    10 svar
    10
    5945

    Hällsnäs 08???

    Finns det någon mer som ska gifta sig på Hällsnäs 2008??

  • Svar på tråden Hällsnäs 08???
  • stenbr­uden
    Äldre 4 Sep 12:08
    #1

    Kanske... Ska träffa Helen på torsdag! Vad tyckte du om henne? Har läst på några trådar att hon verkar oengagerad... Stället ser ju kanon ut på hemsidan!

    Får väl se om det blir hällsnäs. Vi ska till blomstermåla och aspenäs också..

    När har ni bokat?

  • SussiG­ull
    Äldre 16 Sep 11:20
    #2

    Har också bokat in Hällsnäs - det blir av den 30 aug -08. Vi kommer ha utomhusvigsel och ca 65-70 inbjudna gäster. Har nog varit och tittat på närmare 10 lokaler innan vi lyckades bestämma oss. Vi visste att nära vatten var viktigt och gärna att det inte fanns något i omgivningen som störde.

    Hur går det mer planering?

  • it-bru­d
    Äldre 16 Sep 16:53
    #3

    Hej hej!

    Här är en till som gifter sig på Hällsnäs 2008

    Jag är en av de som skrivit i en tråd att Helen verkade lite oengagerad, det var i alla fall första intrycket jag fick av henne. Men vi hade inte bokat tid när vi träffade henne utan bara åkte ut och hoppades att hon skulle vara ledig (vilket hon turligt nog var). Hon visade oss runt och det gick liksom på rutin. Men när hon berättade om ett bröllop som precis hade varit där, och hur hon och de andra i personalen hade stått och bölat innan de serverade brudskålen bara för att vigseln hade varit så vacker, då ändrade jag uppfattning. Så nu är jag inte ett dugg oroad över vårt bröllop!

    Har dessutom läst en del här om ett bröllop där alla var jättenöjda, plus att en kollega som gift sig där också och var supernöjd. Då var det visserligen inte Helen som var koordinator, men jag tror nog att det blir lika bra med henne. Tror nog att vi har gjort ett bra val allihopa

  • Joji
    Äldre 16 Sep 18:26
    #4

    Jag var på en bröllopsfest på Hällsnäs för ett år sedan. Det är ju jättefint där, dukningen och omgivningarna var fantastiska!

    Det enda jag kunde känna var att det var lite långt avstånd mellan "cigarrummet" och dansgolvet, folket blev utspridda och det blev liksom inget drag på dansgolvet eftersom folk inte vistades däromkring när de inte dansade! Kan vara bra att tänka på och motverka! =

  • SussiG­ull
    Äldre 16 Sep 19:32
    #5

    IT-brud - kul att finna likasinnade!

    När är er stora dag? Har ni börjat ta tag i andra praktiska ting såsom fotograf och liknande? Känner att vi ligger lite efter där, men nu jäklar! Skönt är ju att dem fixar mycket av det praktiska, men nu är vi på jakt efter en bra vigselförättare, fotograf (funderar lite på den som Hällsnäs rekommenderar) och band.

    Joji - har haft en misstänke om att det finns en risk med "folkspridning" - men jag skall nog försöka hålla partyfolket på rätt plats.

  • it-bru­d
    Äldre 16 Sep 20:54
    #6

    SussiGull, 7 juni är vår dag.

    Än så länge ligger vi ganska lågt med det mesta Min m2b ska fixa fotograf och han har börjat kolla runt lite, men inte mer än så. Vi har också börjat fundera över hur inbjudningskort, program och sånt ska se ut. Det enda som är ett litet bekymmer är klänningen. Vet inte om jag ska köpa eller sy... Men jag måste väl bestämma det snart.

    Kom inte ihåg att Hällsnäs har en fotograf som de rekommenderar, men jag ska nog utnyttja att deras florist kan göra brudbuketten också.

    Har du något bra tips på vigselförättare? Vi tänkte ha borgerlig utomhusvigsel, och vi vill ju ha någon som tycker det är kul att brudparet vill utforma sin egen ceremoni.

  • SussiG­ull
    Äldre 18 Sep 21:03
    #7

    it-brud - skönt att höra att någon mer har kommit lika långt (eller skall man säga tvärtom?) i sin planering.

    Vigselrättare är inte bokat ännu, men vi spanar lite. Har bett min sambo att boka in ett möte med en han har träffat förrut. Jag har också en tänkbar som är en bekant till familjen så just nu står det mellan dem. Kan återkomma om vi får "rätt" känsla. Vi vill också kunna styra hur upplägget kommer vara.

    Har ni fått några priser från er fotograf? Hur kom ni kontakt med honom/henne?

    Vart tänkte ni köra er utomhusvigsel? Vi tänkte ta gräsplätten nere vid vattnet (under själva huset). Tror det kan bli jättefint även om jag är lite orolig för hur jag skall ta mig ner dit med bröllopsklänning, men det får bli ett senare problem.

    Jättekul att höra hur det går för er fortsättningsvis - och lycka till med fotograf och klänningen!

  • it-bru­d
    Äldre 18 Sep 21:11
    #8

    SussiGull, får ni tag på en bra vigselförrättare så får du gärna tipsa om honom/henne här!

    Vi har inte fått tag på en fotograf än. Min sambo har mailat en gammal kursare men inte fått svar än. Så inga svar att ge där än, tyvärr...

    Gräsplätten nere vid sjön är jättefin! Är bara lite orolig för min sambos mamma som är lite krasslig i leder och ben. Trappan ner till plätten är inte jättelämplig för henne. Men vi får se. Den platsen är nog finast men jag tror man kan få till det bra uppe vid flaggstången också.

    Fick en tanke om alternativ vigselplats om det skulle ösregna: den nya inglasade delen som de bygger, utbyggnad av restaurangen eller nåt sånt är det nog. Undrar om man skulle kunna vara där... Klart det kommer att vara strålande sol, men om...

  • sokker­strute­n
    Äldre 12 Nov 16:49
    #9

    Jag har oxå bokat bröllopsfresten på Hällsnäs! Men det verkar inte som om det är så många som fortfarande skriver här! :/

  • SussiG­ull
    Äldre 17 Nov 17:12
    #10

    Sokkerstruten - välkommen in!

    Jag har nu äntligen fått det klart med fotograf (blev den Hällnäs tipsar om). Vigselförättare blir min svågers pappa, så det löste sig rätt bra. Nu är det klänning, dj och musik som måste fixas - och givetvis bröllopsresa, innan året är slut!

Svar på tråden Hällsnäs 08???