Ett "smita iväg-bröllop"
Vet att dessa rader ligger på några andra sidor också men det är väll här de hör hemma ..
några rader om vår B-dag förra torsdagen
Vi gifte oss i Marstrands kyrka .. bara vi 2.
Vi hade ändå allt det som hör till .. förutom gästerna.
Vi bodde på Grand Hotell, i en mysig svit med utsikt över en del av hamnen och med ett badrum som inbjöd till gemensamt bad i skenet av tända ljus.
Jag bar en klänning i champagnefärgad tyg med tillhörande jacka och min man hade en svart kostym och en slips som tog upp det vinröda i min bukett/hans corsage.
Jeannette på Fame gjorde mig fin i håret och sminkade mig.
Brudbukett och corsage beställde vi hos Ebbas Blomsterhandel i Kungälv .. vi åkte in och hämtade dessa innan jag skulle till frissan.
Det var lika starka känslor när vi stod i kyrkan och lyssnade på klockringningen som om kyrkan skulle ha varit fylld med Nära och Kära.
Våran underbara präst AnnCharlotte Lundgren gjorde våran vigselakt oerhört minnesvärd och organisten Frederic Ogéus spelade ingångsmarchen Så skimrande var aldrig havet och som utgångsmarsch Bröllopsmarch från Väddö.
Vi hade en sångerska som framförde Det vackraste och My heart vill go on.
Vi hade ingen fotograf men bilderna vi tog på varandra med våran digitalkamera .. ja de blev så bra ..
vi hade bestämt oss lite i förväg hur vi ville att de skulle se ut och vart vi skulle ta dessa.
Vi tog bilder även lite senare på kvällen .. nere vid havet och ljuset då kan liknas vid det som brukar kallas för ?Skagenljuset?
Bröllopsmiddagen avnjöt vi på resturanangeverandan .. en 3-rättersmiddag som avslutades med en liten bröllopstårta som jag hade beställt i smyg hos Bergs Konditori på Marstrand och som blev levererad till hotellet.
3 dagar var vi på Marstrand och vi hade ett underbart väder dessa dagar och njöt av varandra och omgivningarna.
Våra familjer och vänner visste om att vi skulle ?smita iväg? och vi kommer att ha en middag för våra familjer i slutet av september, då vi kommer att visa alla våra foton från våran dag.
För några har vi redan sänt i mail till dem.
Ryser av välbehag när jag tänker tillbaka på dessa dagar.
Allt var så perfekt och miljön på Marstrand är verkligen gjort för njutning för både kropp och själ.
Men jag skulle rekommendera att vill man ha lite ?lugnt? omkring sig .. ja då skall man passa på innan och efter den intensivaste semesterperioden på sommaren och sedan välja en vardag om man gifter sin under den varma tiden på året .. för det kom mycket folk och båtar till Marstrand när vi var på väg hem på fredagen.
Så visst kan man resa bort och bara njuta av varandra och denna dag .. utan att behöva ta hänsyn till vad andra tycker och vill.
Det är ju eran dag och den utformar ni på det vis som känns rätt och bäst för just er.