• dreams

Någon som vet...

Jag brukar cyckla på min motionscyckel hemma. Jag cycklar på tid, 30 min. Håller en fart mellan 15-17 km/h. Kommer mellan 6,5-7,0 km på den tiden. Kan det var möjligt att jag bara bränner 70 kalorier på den tiden!? Eller ska man inte lita så mkt på den uträkningen(cyckelns uträkning)? Tycker det låter väldigt lite!

• Svar på tråden Någon som vet...
  • dreams

Tack för den!!! Enligt den tabellen bränner jag ca 280 cal. Det låter lite bättre!

• pickolina

Ja det är väl inte en exakr uträkning men jag tror i alla fall att den stämmer lite bättre än din cykel gav dig.. :)

• Åsa-Lisa

Strunta i kaloriräkningen, det är ändå så missvisande, det är så många faktorer som spelar in. Bland annat räknar dessa maskiner aldrig med efteförbränningen. Det är mycket bättre och roligare att hålla koll på tid och sträcka!

• pickolina

Jappz.. Sedan är det ju även så att du tränar upp musklerna när du cyklar och en mer tränad muskel anv mer energi, dvs bränner fler kalorier.. Så träningen kommer även göra att du bränner mer kalorier "all the time", även i vila alltså.. Så precis som föregående talare var inne på så är brända kalorier under själva passet inte det enda som räknas.. Cykla på och var glad.. ;)

Svar på tråden Någon som vet...