• loretta85

Bröst 400 cc

Jag ska operera mig den 4 sep,
    på citadellkliniken i landskrona.
    Jag har c kupa & ska lägga in 400 cc.. någon som vet vad för kupa man kommer ha efter operation?

• Svar på tråden Bröst 400 cc
  • Misha**

Jag hade b-kupa innan op. och la i 400 cc hos peter cosmo på citadell. Det resulterade i en F-kupa. (75 E-F)

• algit

Jag op. in 350 hos Cosmo. Innan 70C nu 70F.

• T 79

Har oxå opats på citadell. La in 500/550, hade innan 75b/80a har nu 80D.

• vioola

Ja la in 330cc, hade 75A/70B o hamna på 75C/D ja

• loretta85

Tack för svaren!

Mischa & algit hur känns det nu efter er operation, känns det inte stort med er F kupa? :) Hur går det när ni ska köpa bh-ar, kan ni rekommendera någon butik eller hemsida?

• loretta85

Jag är 163 cm, väger 55 kg. Har 70 cm under bröstet, 63 i midja.

Hur ser er kroppsbyggnad ut? :)

• Krystal

Ärligt har jag lite svårt att förstå att någon vill skaffa sig E-F i bh-storlek. Själv är jag en "naturlig" C, D om bh:n är av vadderad modell.
    Jag tycker det är svårt att hitta snygga bh-ar i C-D storlek, och har önskat flera gånger att man var en B kupa när man står där i affären och int hittar nå...

• pickolina

loretta85 - Jag hade ungefär dina mått när jag op. 163cm och ca: 50-52 kg och anv C75. Jag la bara in 270 och hamnade med det på en DD-kupa.. Så med 400 lär du få ordentliga boobs! ;)

• pickolina

Krystal - Det beror kanske på var man bor.. Förr var det svårt att hitta behås i dom strl, men inte längre tycker jag.. Förr gick jag enbart till specialbutiker, vilket det finns en hel drös av i stockholm så det är inget besvär. Det är dyrare dock.. Men numera hittar man tom F-kupor på Lindex... No problemas! :D

• Misha**

loretta85 och Krystal: Har just varit på sista återbesöket hos Cosmo, och där blev en E-kupa fastställt;) (75E) Jag tycker det har varit svårt att hitta underkläder som passar i storlek. Samtidigt har brösten en fastare form så det funkar utmärkt med mjukare och tunnare bh:ar/toppar som formar sig efter brösten och inte tvärt om, om du förstår vad jag menar;) Brösten behöver inte längre formas och "lyftas upp"..bh:n har fått en helt annan funktion än tidigare.

Jag är 180 cm lång, väger 71 kg och är mkt vältränad (bred över axlar och rygg) så brösten ser faktiskt inte alls särskilt stora ut, konstigt nog. Personligen tycker jag mindre bröst är snyggare än större, speciellt om övriga kroppen är liten. Ett par opererade bröst kan aldrig jämföras med ett par snygga naturliga bröst i mindre storlek. Så långt har plastikkirurgin inte kommit riktigt än.. (de hävdar själva motsatsen, men jag har aldrig fått det bevisat)

• oss två

Har D, skulle aldrig i livet vilja ha större...så svårt som det är att hitta nån snygg bh, mer eller mindre omöjligt. Skulle vilja tillbaka till min gamla B-kupa man hade på högstadiet.

• gottfrid

Hej!
    Nu heter jag gottfrid istället för algit.
    Man vänjer sig snabbt vid storleken .Mina blev större än vad läkaren trodde och vad jag egentligen ville men det känns ok nu.
    Jag har hittat en affär i Malmö som heter Feeling (ligger vid triangeln) där har de hur mycket som helst i större kupstorlekar.Även i 65-70.

Svar på tråden Bröst 400 cc