• mrsmadelyn

Berätta om din möhippa!

Jag vill höra om era roliga möhippor! Ska själv ta tag i att ordna möhippa snart och behöver idéer.

• Svar på tråden Berätta om din möhippa!
  • 1207

En klassiker kanske, men vi gjorde en kalender. Köpte 12 olika par undrkläder och hade lite rekvisita som passade i utseende till alla måndader. Passade bra att göra hemma då ett gäng tjejer hade bebisar som skulle bytas på om vartannat. Tog lång tid men vi hade roligt och det blev en kul pressent till mannen på bröllopet.

• Fru Enamorada

På min möhippa hade vi picknick i Stadsparken. Jag fick utföra olika tester för att se hur pass bra hustru jag skulle bli... Till exempel fick jag raka en ballong, lukta på kryddor, rabbla upp ingredienser till sockerkaka, trä på en kondom på en flaska med förbundna ögon... Vi var till ett äventyrsbad och badade. Jag fick svara på en massa frågor om mig och karlen, hur vi träffades, bästa och sämsta sidor, vem som tar mest initativ till sex m m. Sedan åt vi middag på restaurang och gick slutligen ut på krogen. Under större delen av dagen fick jag också bära slöja samt en skylt där det stod att man fick köpa kramar, pussar på kinden lr sånger. Fick ihop över 500 spänn :D

Tyckte att dagen var perfekt. Det kändes som de hade gjort saker som de visste att jag skulle uppskatta och hade lyssnat på mina önskemål om att inte göra alltför pinsamma och förnedrande grejer... Så det är mitt tips: Tänk på vad bruden gillar och inte gillar, visst kan det vara en liten utmaning och lite pinsamheter men det ska ju vara en rolig och mysig dag, ingen hemsk dag man sen har ångest för..

• maljor

Jag blev hämtad av en raggare som körde runt på stan i sin raggarbil. Hade fått änglavingar, en trollstav och en prinsesskrona med slöja som jag skulle ha på mig
    Fick gott att dricka och sedan åkte vi till ett äventyrshus där alla skålade i champagne och åt jordgubbar till. Sedan hade vi lagkamp inne i äventyrshuset och vi hade SKITKUL
    Efter 4 timmar var alla lite mörbultade och då åt vi baguetter med olika fyllningar, drack mer champagne.
    Sedan blev jag skjutsad till en massör där jag fick en timmes massage =)
    Sen var det hem och duscha och göra sig fin så var det dags för picknick i parken - kycklingsallad, baguetter, mer champagne *mmm*
    Tyvärr var min bästa kompis och syster tvugna att åka hem rätt tidigt men väldigt förståeligt då syrran har en liten knodd hemma och det är 20 mil hem för dem.
    Efter det var det tänkt att vi skulle fortsätta ut på krogen men då slog min migrän till så den delen har jag tillgodo

• Madde.B

Kort och berättelse finns på vår hemsida. Min möhippa var i helgen, så jag har inte alla kort än. hade först morgonen i Västerås där jag bor, då det var fallskärmshoppning, frukost mm - därifrån fattas det bilder och sen åkte vi till Sthlm, där det finns mycket bider från dagen, men inte från kvällen/natten.

madelene-rickard.weddingannouncer.com

• mrsmadelyn

Tack tjejer! Fler som vill dela med sig?

Svar på tråden Berätta om din möhippa!