• Ellen M

Fettreducering Lipolyse (Cellulyse) ngn provat?

Hej!

Jag tänkte höra om någon har provat på Lipolyse behandling. Dvs att en vätska sprutas in på det område som önskas reduceras och fettet ska smälta bort. Detta ska vara en alternativ behandling till fettsugning.

Har i alla år haft en bula på magen och handtag på ryggen. Kvittar hur mkt jag än motionerar och äter rätt, det vill inte försvinna.

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Fettreducering Lipolyse (Cellulyse) ngn provat?
  • Lisa1

Hm, frågan är bara vem som utför denna. En läkare på Art Clinic i Göteborg (hudvårds-, läkar- och plastikkirurgsklinik) berättade för mig att "fettreduktionssprutan" (han ville inte nämna specifika varumärkesnamn) inte var godkänd. Och att en läkare i samma stad blivit prickad för att själv ha fört in dessa substanser och sedan använt dem på patienter. I mina öron låter det som lipolyse... Så jag skulle höra med en plastikkirurg elelr läkare av liknande slag, som håller på med kosmetiska behandlingar och/eller liknande fettreduktion, vad de anser om preparatet, innan en sådan behandling sker. Det säger ju sig själv lite...en spruta som tar bort fett lokalt, om det fungerar är det ju ganska REJÄLT kraftiga preparat som verkligen inte är något att leka med. Tänk dig själv...du sprutar in ett preparat och det gör att vissa beståndsdelar i kroppen försvinner. FÖRSVINNER alltså... Det tyder på ganska kraftiga reaktioner.

• Lisa1

Ett alternativ skulle ju kunna vara behandling med ultraljudsvarianten för permanent fettreduktion, du får ju itne så jättemärkbara resultat där, är ju mest för att ta bort "det lilla överflödiga". Kolla på ellipseklinikken.com för mer info.

• Blondis42

Har testat den där fettreduceringen på ett ställe i Sthlm men jag tyckte inte det gjorde speciellt mycket (kanske någon cm). Inte med tanke på kostnaden, i så fall var det inte värt det. Fick bara en massa stora, fula blåmärken i 2-3 veckor.

• Lisa1

spännande - alltid kul att få info direkt från ngn som testat på aktuell behandling!! :) Hm...verkar dock som om mitt sjumilainlägg om denna behandlingsform gått upp i rök i och med BT-uppdateringen...wellwell.

Svar på tråden Fettreducering Lipolyse (Cellulyse) ngn provat?