• FruLindholm

Vikter vid power walk

Har nu under 5 veckors tid gått ca 5000 steg på morgonen innan jobbet, och det har gett resultat!!! Men nu vill jag öka förbränningen genom vikter på handleder och ankel. Är det någon som vet någon bra site som sälje, med bra priser? Tackar!

• Svar på tråden Vikter vid power walk
  • vixen not a tramp

Nej, jag har köpt mina på stadium. Tänk på att inte ha för tungt på armarna, runt 0,5kg är lagom. På benen kan du ha det dubbla.

Nikes är bra till handlederna, köp inte casalls, de går sönder lätt.

• Snowsee

Mia.Maria: Är det du Ladymarmelade? Som finns på VK också?

• vixen not a tramp

Nej, jag kanske har en hemlig tvilling eller nåt???

Vad är VK?

• Snowsee

Okej.. VK är Viktklubb.se och där finns en tjej som kallar sig MiaMaria och som brukade vara här också men under namnet Ladymarmelade. Tänkte att hon kanske hade bytt namn här till samma.

• Nightingale080808

Tänk på att inte gå så långt första gången ni har vikterna på er! Jag gjorde misstaget att gå min vanliga entimmesrunda och hade JORDENS träningsvärk i ryggen, herregud. Det var det absolut värsta jag varit med om.

Ta hellre av dem och lägg dem i en liten ryggsäck efter halva turen om ni ändå vill gå långt, eller gå en kortare runda!

Vill verklgien varna för det här, ändå är jag relativt vältränad, löptränar och tränar mkt styrka.

• vixen not a tramp

Ah, jag förstår!

• vixen not a tramp

Ja, alltså Ah, jag förstår Snowsee,

• Åsa-Lisa

Kör med stavar fyllda med sand eller vatten istället, det är mycket skonsammare för lederna!

Svar på tråden Vikter vid power walk