• josefine__

storlek på ringar??

Hej jag undrar om det är någon som har köpt ringar på vigselbutiken.se och blivit nöjda med storleken. Funderar på att köpa ringar därifrån med undrar om det vore smartast att köpa i en vanlig butik där man får kolla storleken direkt. Så jag undrar ni som köpt från nätet om ni blivit nöjda med era storlekar?? Tacksam för svar

• Svar på tråden storlek på ringar??
  • mrsD

hm... så länge du vet din storlek borde det väl inte vara några problem?

• Fru Cinderella

Vi gick till en butik som säljer ringar och bad att få veta våra ringmått och sen beställde vi i de storlekarna.

Ananrs kan man få köpa ringmått från de flesta ställen som säljer ringar.

Det är ju egentligen ingen skillnad om att beställa i butik.. det är samma storlekar.

• mrsD

tänk bara på att, om det är vigselringen ni köper, att den ska sitta utanför förlovningsringen och den då kan behöva vara lite större än förlovningsringen.
    Men lättast är att prova ringmåttet med förlovningsringen på, så får måttet där vigselringen ska sitta, om du förstår vad jag menar..

• Fru Cinderella

Vi tog samma mått på förlovnings och vigselring och de sitter lika bra båda två.. nu är visserligen viselringen smalare än förlovningsringen.. så där är det ju lite skillnad också. Man behöver ju större storlek för en bredare ring

• J+L

måste bara inflika här då jag va in och kikade, att då vi var och beställde min vigselring igår hos en guldsmedsaffär så sa dom att det är bäst ta samma storlek på förlovnings- och vigselring för annars kan dom börja skava mot varandra... Det skulle ju inte heller va så roligt.

• mrsD

okej, okej, jag ger mig väl då!!?

har redan beställt min ring och den bli 0,5mm större än förlovningsringen, får väl hoppas d funkar.

Svar på tråden storlek på ringar??