Åksjuketabletter funkar inte. Resorb sådär tycker jag. :)
Om man dricker en liter vatten (mineralvatten) innan man lägger sig och resterande ställer man vid sängen (1,5liter flaska) och äter innan man lägger sig. (jag brukar göra varmamackor). Så blir man betydligt piggara dagen efter. Det beror ju natuligtvis på också HUR mycket man drack nu då. Ciggaretter gör så man mår betydligt sämre så "stay away" och alkoholhaltiga drycker som är klara är bättre änn de som har färg. Typ vitt vin istället för rött. Vodka istället för wisky. Har någon ting mad nån "syra" dessa innehåller men inte de ofärgade. Cider/alkoholläsk och drinkar blir jag mindre dålig på än när jag har druckit rödvin. och blanda mycket av olika blir jag sämre på. Undantag om det är , typ, en stor midag där det oftast bara serveras ett glas av varge. Et vitt, ett rött, en avecc och en fördrink.
Det är alltid mängden alkohol i förhållande till din kroppsstorlek/vad du har ätit och om du är utvilad som avgör om du blir jätte dålig dagen efter. Ett regelbundet intag av mat under dagen(inte en liten sallad)är att föredra. Som jag tror att det är svårt att göra på tex sin bröllops dag. ;)
En bra regel är att slå ut allt de du dricker på timmar. Alltså tar du första glaset kl 18.00 och lägger dig 01.00 så kan du dricka 7st alkoholhaltiga saker(av vad som helst) men inte mer och varva minst lika mycket vatten/alkoholfritt. Vattnet gör att du inte orkar dricka 7 saker för vipps så blir det 14st med det alkoholfria. Vem orkar det? :)
Fall inte för 50cl fällan utan kör på 33cl flaskor. Mellanöl istället för starköl. Se till att du har ett vattenglas till ditt vin(som du verkligen dricker av) och be att få in en läsk till tårtan.
Men att dricka med måtta är alltid bäst. Eller helt utesluta alkohol så slipper du helt bakis stadiet.