• Ida80

Vänner som inte bryr sig :(

Gifter mig på lördag och har en vän som inte har frågat en ända gång hur det går med bröllopsplaneringen eller hur jag mår inför den STORA dagen. Finns det fler blivande brudar än jag som har samma problem? Vet att jag inte borde bry mig, men det skär ändå i hjärtat att hon inte verkar bry sig över att jag gifter mig om två dagar! Jag har verkligen inte varit en galen bridezilla som har pratat om mitt bröllop konstant, utan jag har hållit en väldigt låg profil! Varför bryr hon sig inte :(???????

• Svar på tråden Vänner som inte bryr sig :(
  • Tizzeltazz

är ni nära? är hon inbjuden? har det kommit upp alls?

• Fru Cinderella

Varför måste alla fråga dig om det? Inget illa ment, men andra ser inte bröllopet som ett lika stort wow som vi brudar gör.. förstår inte varför du ska bli missnöjd över det? Låter bridezilligt enligt mig ;)

• FruÖlandstok

eller så är hon lika tankspridd som en av mina närmaste vänner som tom glömde bort å anmäla sig för hon trodde redan hon gjort det kan ju vara så med..

• Kaffemoster

Om man inte går i bröllops tankar själv, eller har gift sig .. så tänker man nog inte ens att det kan vara så mycket att fixa ..
    Jag tror aldrig jag frågade värst mycket om vänners bröllopsplanerande innan jag själv gifte mig .. och när jag tänker efter .. så dom som frågade mig, var närmaste familjen och gifta vänner ..
    Skulle inte ta det som att hon inte bryr sig ...

• Ida80

Tizzeltazz: ja, måste ändå säga att vi är ganska nära. Har känt varandra i tio år!!! Känner bara att hon verkligen inte bryr sig. Hon har överhuvudtaget inte frågat hur jag mår eller känner inför den stora dagen :(

Fru Cinderella: Jag inser att alla inte behöver fråga mig hur det går med bröllopsplanering och allt, men jag tycker ändå att man kan fråga hur en blivande brud mår inför den stora dagen! Eller??? Jag skulle ha gjort det i alla fall! Vi är ändå ganska nära vänner :).

Ölandstok: visst, tankspridd kan man vara! Hoppas att det är det hon är och att hon är glad för att jag ska gifta mig!

• lilltass

Va!? Konstig kompis! Jag hade absolut frågat om du hade varit min kompis och förväntat mig det av mina vänner. Även om man inte är intresserad av bröllop så är man väl intresserad av sina kompisar.

• Ida80

Lilltass: Tack för det! Tycker också att man borde fråga hur en blivande brud mår inför den stora dagen.

• lilltass

Absolut borde man som kompis göra det. Jag förstår att du är sårad, det skulle jag också vara. Man förväntar sig väl mer av sina vänner.

• Fru Cinderella

Ida80
    Men sen får man ju tänka också att alla är olika, tycker inte du ska regera så kraftigt på något så litet.. hon har ju egentligen inte gjort dig något ont? Men om du verkligen känner så här illa angående det så kanske du borde prata med henne.. annars blir det ju bara ännu värre.

• mooogn

Jag hade inte en tanke på att fråga min vän om bröllopet innan hon gifte sig! Då hade vi också varit vänner i 11 år. NU, däremot, skulle jag varit mer nyfiken men det är ju för att jag också är inne i planeringsfasen.

De enda som frågar om mitt och sambons blivande bröllop är våra mödrar, våra gifta vänner samt min sömmerska Så är det - de andra "bryr sig inte" på samma sätt. Inget att hänga läpp för!

• gela1908

Hehe, jag har motsatta problemet, en kompis som bry sig alldeles för mycket:)

• M Ivarsson

Har upplevt samma sak med en av mina bästa vänninor men jag vet varför - hon har precis blivit lämnad av sin man och har inte mycket tilltro till kärlek eller nått just nu - så jag förstår att mitt bröllop nog känns lite jobbigt för henne..det är inget liknande för din kompis?

• La Paloma

Ida80

Hon e kanske avundsjuk det finns faktiskt folk som inte klarar andras lycka, jag vet!!!

• Kaffemoster

En av mina bästa vänner, sen många år tillbaka, frågade ingenting. Hon kom inte ens, utan medelade några dagar innan att hon inte kunde komma .. Hon är singel och ute i farten, så ett bröllop, även om det var mitt, var inte högsta prioritet för henne. Det är helt OK med mig. Just för att vi är så nära vänner, så förstår henne. Räknade aldrig med att hon skulle på något sätt intressera sig för ett bröllop. Den dag hon gifter sig kommer jag ändå att bli den förste i raden att gratulera och höra om hon behöver hjälp med något ..

Svar på tråden Vänner som inte bryr sig :(