Missar man nått om man som tjej friar?? (långt)
Hej
Har en underbar pojkvän vi har varit ihop ett år om två veckor,vi har bott ihop med varandra i 9 eller 10 månader på grund av olika orsaker i min pojkväns liv. Vi studerar båda och han fick inget studiestöd längre pga av för många missade kurser. Men torts att det gick fort så var beslutet lätt att ta och vi har inte ångrat oss en ända gång. Vi är unga jag är 22 och han fyller 25 snart.
Men vi känner båda att vi hittat rätt och att vi vill leva med varandra. Nu är det så att vi ofta pratar om vår framtiden och vi vill båda verkligen dela den med varandra. Han har vid flera tillfällen mer eller mindre friat även om det inte va rakt ut.... jag har varit hemskt sjuk, jag dog nästan och då pratade han väldrigt mycket om just bröllop. Men nu är saken den att han är rättblyg och behöver en putt i rätt riktning. Nu menar jag inte att vi ska rusa i väg och gifta oss med en gång men jag är klar till jul och min pojkvän om ett år så nån gång snart där efter vill jag gifta mej för jag vill va gift innan vi får barn ( min pojkvän vill få barn innan han fyller 30)
Men nu till saken jag vill att frieriet ska vara nått minnesvärt när vi förlovar oss (för vist är det då man förlovar sig??) Så jag börjar fundera på att överaska honom med ett romantiskt frieri på ett sätt jag knappast tror han skulle klara av han är blyg och inte så bra på att säga vad han känner mer än att han jämt säger att han älskar mej och att jag betyder allt för honom. Men jag är rädd att man liksom ska känna att man missar nått om man friar själv som tjej, eller är jag fånig då?? Det blir ju speciellt ändå förhoppningsvis.
nån som har erfarenhet av att fra till en man? Och en dum följd fråga till kan man skaffa ringarna ihop sen? eller vore det helt fel tänker på ring storlek och sånt praktiskt...
p.s kom gärna med nått tips på bra sätt att fria om du har nått....
blir nog framåt december/januari jag gör det så har gått om tid att klura