"För" kort väg mellan kyrka o festlokal...
Det tar 5min att gå mellan kyrka o festlokal o vi gifter oss mitt i vintern så det känns inte bra att gå i brudklänning, men känns lite fånigt att åka bil oxå...eller? Hur gör ni andra?
Det tar 5min att gå mellan kyrka o festlokal o vi gifter oss mitt i vintern så det känns inte bra att gå i brudklänning, men känns lite fånigt att åka bil oxå...eller? Hur gör ni andra?
puff puff
Jag hade verkligen inte gått i alla fall! Åk bil, åk en liten extra tur så ni kommer till lokalen lite senare än gästerna.
Jag kommer också att gifta mig mitt i vinterna och ha ett kvällsbröllop. Vi kommer att gå i gemensamt fackeltåg med gästerna från kyrkan till festlokalen.
Kan ju vara lite roligt att göra det till en del i festligheterna och inte bara till en transportstäcka tycker vi. Men vad jag ska ha på fötterna är fortfarande inte utlistat... =)
Vi har också en kort sträcka mellan kyrka och festlokal, men vi kommer åka bil. Vi får köra runt och visa upp oss på byn ett tag tills gästerna har promenerat till lokalen, sen kommer vi i Rolls Royce. Vi gifter oss på fredag - så förhoppningsvis är vädret bra - men det spelar ingen roll vilken årstid det är - vill åka något ändå. Om ni inte vill lägga pengar på något lyxåk - kan ni inte hitta på något roligt och fixa en skoter med släp som ni kan åka på? Eller rensläde om ni är långt uppe i norr.