• mammamia1

Vad menar han???

Hjälp! Ska i övermorgon fira ett år med min älskling...vi är jättekära, träffades och blev jätteförälskade och bor ihop sedan ett halvår och planerar barn ihop, han är en mjuk, romantisk man som både kan ge och ta i vårt förhållande, vi vårdar varandra och är väldigt lika i vårt sätt att se på livet och kärleken och hur allt ska vara och jag har aldrig trott att ett förhållande kunde fungera så som detta!! Han är mannen i mitt liv och jag tror jag är hans kvinna det enda som "rimmar lite annorlunda" med allt som är han är att han inte vill förlova eller gifta sig...han gråter på andras bröllop, han älskar romantiska snyftfilmer och sitter som jag med tårar i ögonen och håller mig i handen, han pratar om hur vackert det är att hans kompisar ska gifta sig etc... men när det kommer till honom själv och mig tycker han inte det är "nödvändigt"...och jag som lever i vår rosa bubbla blev ledsen av det just för att det är för mig ett uttryck som i alla filmer för att visa hela världen vår kärlek, och när man älskar någon vill man i min värld visa hela världen hur stolt man är över sin älskling och vår kärlek, det har han själv sagt om andra så varför inte om oss...han vill gärna ha barn, och vi har börjat försöka...vad tror ni...Jag vill fråga honom om förlovning på vår ettårsdag men tänk om han säger nej...
    Tack för att ni läste!

/En obotligt förälskad romantiker!

• Svar på tråden Vad menar han???
  • Joleen

Ni kanske ska skynda lite långsammare. Ni har inte varit tillsammans länge än men ni bor tillsammans, planerar att skaffa barn och du vill förlova och gifta dig. Är det inte bättre att ta det lugnt och njuta av varandra och samtidigt lära känna varandra bättre så att ni får en stabil grund att stå på? Småbarnstiden är sällan en dans på rosor och då behöver ni en stark samhörighet och en trygg relation.

• LissAnna

Din rubrik på denna tråden är "Vad menar han?".

Han vill inte gifta sig, det menar han väl. låt honom ta den tid på sig som han behöver. Den dagen han är redo att gifta sig/förlova sig så kommer han säga det till dig!

• mammamia1

Hej igen, tack för svar. Jag förstår era svar, jag kan oxå se det snabba i det hela. Har väl bara svårt att förstå att det eftersom han beter sig lika "snabbt som jag" eller vad man ska säga, det är han som mer än jag pratat om barn, flytta ihop osv och i kombination med hur underbart vi har det och hur han ser på kärlek och relationer hos andra så har jag lite svårt att förstå att han inte skulle vilja det med mig...för att för mig känns det som det naturliga steget, jag vill leva med honom resten av mitt liv och visa hela världen vår kärlek och om det är som han säger att det största man kan göra är att skaffa barn ihop...ja då undrar jag om någon mer ser det som jag, att förlovning vore mer en kärleksgåva till varandra i romantiken och kärlekens tecken mellan oss, som rimmar så väl med resten av hans syn på allt sådant... han är ju knappast rädd för att binda sig...

• zukigirl

Nu tycker väl jag att det är ett bra mycket större steg att skaffa barn än att gifta sig så jag tycker du ska fråga honom varför han eg inte vill... Jag menar det är ju så otroligt stort att skaffa barn, jämfört med det så är ett bröllop en händelse i periferin.

Svar på tråden Vad menar han???