• celesta

bröstförstoring hos charles randquist?

hej!
    någon här som opererat sig hos charles? jag funderar på att lägga in 600 gr i varje bröst. nån som lagt in så mycket? vad hade ni för bh-storlek innan?

kan kirurgen vägra att lägga in så mkt?

charles är rätt dyr, men han verkar ju vara skicklig. vet ni nån billigare i sthlm som är pålitlig??

jag är 170 lång, 63 kg, liten b-kupa. tror ni att det går att lägga in 600 eller mer...? har någon nån erfarenhet av charles eller så stora inlägg, snälla skriv!!!

• Svar på tråden bröstförstoring hos charles randquist?
  • Bröllopstokiig

:) ok, hehe, tur att du blev nöjd då med tanke på att de blev större ;) får jag fråga vad du har i omkrets över brösten nu?
    jag är rätt bred över höfterna, så stora tuttar skulle göra min kropp mer proportionerlig. har dock börjat tveka på att anlita charles då jag läst gång på gång att han vägrar lägga in så mycket, de flesta får omkring 300 cc om han får bestämma, fast det på andra kliniker är fullt möjligt att göra större. :S jag är lite villrådig...då ja bor i finland är det inte bara att boka massa konsulationer o åka över för att diskutera...
    skulle vilja lägga in så mkt som det går, och då vill jag ha ett ärligt svar från kirurgen vad min kropp klarar av, inte att kirurgens personliga estetiska syn på hur stora bröst ska vara får avgöra.

kramis

• celesta

Polstjärnan

hehe ;) därför att trådarna e överfulla o ja ville vara säker på att folk skulle se mina inlägg :P sorry om det blev för många frågor, tanken var att bara ställa en från början men ja blir bara mer o mer osäker ju mere ja läser hehe. hoppas du har överseende ;)

kram

• snuttungen

Celesta

Varför inte ringa Victoriakliniken och diskutera lite om dina önskningar innan du bokar en konsultation?

Jag måste säga att jag håller helt med Charles om att min kropp inte kunde ta mer än 310cc för att få ett snyggt resultat.
    Mina mått är 88 cm över brösten nu efter op:en, 70 cm under brösten, 65 cm i midjan, 90 cm över baken...så kanske du får en bild över mina proportioner.
    Tog ett måttband och mätte från den ena axeln över baksidan till den andra axeln, och det blev 42 cm. Nu har du mina exakta mått.

Visst är Charles superpetig med det estetiska, men jag tycker det är bra, han är ärlig och gav mig bra information om varför han ansåg att 310cc var max på mig. Han var dessutom extremt noggrann med sina mätverktyg och jag kände mig verkligen inspekterad på konsultationen. Han tittade över hela min kropp innan han plockade fram de implantat han tyckte jag borde ha.
    Jag tror du kommer att känna att det är kirurgen som bestämmer vilken du än går till, och det är ju så att det är han/hon som är experten på det här. Jag kände mig väldigt utlämnad i detta viktiga beslut, men det hade jag gjort vilken kirurg jag än hade valt. Jag var jättenervös att det skulle bli fult och att jag skulle känna mig missnöjd, men så här i efterhand så är jag så glad att jag gjorde detta. Trots att jag var så nervös och funderade över vad jag höll på med så kände jag ändå stort förtroende för Charles. Men som sagt i bröstförstoringstråden, om jag inte via andra tjejer som varit hos honom hade fått reda på han "lite speciella sätt" så hade jag nog blivit ganska förskräckt på konsultationen. Nu skrattade jag lite för mig själv istället och tog honom som han är, och glad är jag för det.

Kram på dig

• snuttungen

Swing

Ha ha, filmstjärnemanér! Där sa du det rätta ordet för att beskriva Charles Randquist! Men men, han är ju jätteduktig, så han kan väl kosta på sig ett stort ego. Det kan vi bjussa honom på tycker jag.

• rosali1

Celeste:
    Charles brukar inte vilja lägga in mycket. Vet flera som han har opererat och dom inte blivit nöjda med storleken och fått byta klinik för att få det dom önskade sig, trist (fast han lovat dom att dom skulle bli stora).
    Ett tips, maila till olika kliniker och försök ha nån slags mail konsultation med dom. Skicka med bilder på dig och på såna bröst som du skulle vilja ha och hör med dom vad dom tror du skulle behöva för implantat storlek :)

På qvinna hittar du adresser till dom flesta kliniker och där finns massa före och efterbilder med :)

Lycka till!

• pickolina

2007-08-14 19:32 celesta

Om du vill lägga in 600 så är det helt upp till dig men jag skulle tippa på att du skulle få en större strl än D-DD som du säger att du vill ha...

Nu är det ju väldigt individuellt men vi har väl kommit fram till (genom våra 10 bröstförstoringstrådar) att 250-350 ger en ökning på 2strl. Så oavsett dina mått tror jag att man kan räkna med att 600 kommer ge en större kupa än du skriver att du är ute efter. Bara så du vet.. Sedan kanske du tycker att det är ett plus, men tänkte bara skriva det i alla fall.. :)

• langelin

Celesta: såg att du oxå bor i finland. Varför vill du inte operera dig här? Jag har gjort det å e nöjd :)

• celesta

langelin

jasså hej landsfrände ;)
    tja, jag hittade bara en klinik(!!) i finland, o dom tog över 8000 euro för en bröstop. så ja tänkte att de blir så mkt billigare o göra i sverige. var gjorde du det? hur mkt kostade det? hur mkt lade du in? :) trevlig helg förresten!

• celesta

TACk till alla er som svarat o gett mej råd, känns mkt bättre nu! har inte hunnit svara på alla svaren så jag tackar er alla nu för hjälpen istället...:)

till alla ni andra tuttfixerade brudar: trevlig helg!!! :)

• langelin

Hejsan!
    Jag op. mig i jyväskylä hos Jussi Rintamäki, www.plastiikkakirurgiapalvelu.net. Läste allt vad jag hittade på nätet om bröstop. i finland och alla verkade nöjda med Jussi! Han är garanterat seriös och skicklig. Har ingenting att klaga på :) Kostade 5000 euro. Han talar helt ok svenska. Jag satte bara in 195 cc. Anatomiska Mc Ghan. Men det var mitt val, minns inte vad han först tog fram åt mig, kanske 350 cc eller nått. Kan du finska? Finns ju nog bra diskussionsforum på finska gällande bröstop. oxå!

Svar på tråden bröstförstoring hos charles randquist?