• chiqitita

Hur åker man billigast till Öland?

Jag är här på besök från USA och är inte så hemma på avstånd och allt sånt här.
    Men skulle vilja betala en biljett åt min mamma som har en väninna på Öland. Finns det något som heter Silverpilen och vad kostar den? Eller finns det något billigare alternativ? Jag skulle vilja köpa en biljett och överraska henne som hon kan använda när hon sen vill. Kan man göra det så?

• Svar på tråden Hur åker man billigast till Öland?
  • Lucia05

Var bor din mamma?
    Vart ska hon resa ifrån?

• chiqitita

Det blir från Stockholm isåfall.

• brud  nästa år

kustpilen heter tåget det går från linköping till kalmar, mellan stockholm och Linköping går X2000 och mellan kalmar och öland får man nog ta sig med buss.

• Telemarkgrrl

Silverlinjen heter bussen som går Stockholm-Borgholm-Byxelkrok. Kostar 280 kr enkel tror jag och tar kanske 6 timmar (inga bussbyten men en matrast) beroende på var på Öland man ska.
    www.silverlinjen.se/

Man kanske kan hitta billigare tågbiljetter än så men då ska man nog vara ute i god tid och kunna åka på "udda" tider. Och så blir det byten precis som brud nästa år sa.

• chiqitita

Ok, tack för hjälpen! Kanske man kan hitta en biljett på blocket?

• Telemarkgrrl

Om din mamma vill åka från Kalmar till Stockholm lördagen den 1 september så kan hon få en tågbiljett gratis. Jag råkade boka fel dag och den går inte att lämna tillbaka. :D

(Har aldrig köpt biljetter på Blocket men det kanske går? :?)

• chiqitita

Men vad snällt!! Jag blir nog tvungen att tacka nej, för den helgen har hon något inbokat. Men stort tack ändå!

Svar på tråden Hur åker man billigast till Öland?