• Puman-prinsen

Nygift! behöver er hjälp!

Hej!
    Jag och min prins gifte oss den 1 augusti och nu är jag äntligen fru Johnsson
    leticiamartin.weddingannouncer.com/

Nu till det jag behöver hjälp med...

Fick ett sms från min MAN nu och jag hade fått brev från skatteverket med mitt nya namn!
    I brevet fanns det ett bevis på mitt namn, ett för att göra nytt legitimation och ett för att göra nytt pass.

Vad gör jag nu??!! Blir helt snurrig och glad

Ska jag börja att ringa runt till alla mina banker och annat??

heheh.. blev lite mer verkligt det här med att vara gift helt plötsligt!

Kram kram

• Svar på tråden Nygift! behöver er hjälp!
  • tulpanflickan

ja vet inte sitter och klurar på det vi har fått våra bilder dom är så fina

• Fru vilda hilda

jag har fortfarande inte fått något papper om namnbyte o vi gifte oss också den 1 augusti

• Puman-prinsen

Fru vilda hilda - Gifte ni er också den 1!!! så kul!!

Bilder? Hur kommer det sig att den blev den första?

• Whirlie

Kapar tråden lite.

Är lite småstressad. Gifter mig andra helgen i september och åker på bröllopsresa i slutet av oktober. Borde vara gott om tid att ändra passet, så vi har beställt resan i mitt nya namn.

Men - hur gör jag egentligen för att få ett nytt pass? Måste jag ha ett nytt körkort först, eller kan jag gå med min gamla ID-handling och ett papper om namnbytet och skaffa ett nytt pass? För om jag först ska vänta på papperet, sedan ansöka om körkort och SEDAN ansöka om pass kommer det ju ta fram till jul ju i värsta fall!

Tacksam för svar från alla er som redan gjort detta.

• Fru vilda hilda

puman-prinsen- Vi valde 1 aug. fröatt vi har en bilvecka här på orten då och just den dagen var det ett mopedrally som vi ville åka, så....alltså vigdes vi vid 11.00 hemma i trådgården med närmsta släkten och vännerna, ca 27 personer.Sen snittar o champange o olika moussetårtor.Kl. 12.30 stack vi iväg på rallyt med skyltar på mopederna "vi är på bröllopsresa" o nitar o strass på jeansjackorna med texten "nygift". Kvällen vart det en konsert med "packmopedsgänget" i Dalhalla.

• Puman-prinsen

Whirlie - Som jag förstår det så kommer körkortet automatiskt.
    Er präst skickar in alla papper efter vigsel till skatteverket (gjortde vår iafall)
    Sen så skickar Skatteverket till dig ett personbevis för ID och ett bevis om att namnbyte har skett.

Sen tar du med det till pass-kontoret och sen tar det ca 1 vecka tills ditt pass är klart.
    Jag använder mina gamla id handlingar tills allt är klart.

Hoppas du får svar på dina frågor!

• Puman-prinsen

Fru vilda hilda - Gud vad häftigt!!

• Whirlie

Puma-prinsen

Så du tror att jag hinner få passet innan 31 oktober om jag gifter mig 8 september mao?

• Puman-prinsen

Whirlie - Visst skulle du hinna! men som sagt, om skatteverket inte är så snabba så kan det bli tajt..

Ring så som jag gjorde, då gick det fort

• Puman-prinsen

Idag ska jag hämta mitt nya pass!!!

Svar på tråden Nygift! behöver er hjälp!