• mirtini_86

Idag hade jag tänkt fria....hjälp

Nu har vi varit förlovade i tre månader och det är idag så vacker väder, jag ska hämta honom från jobbet och tänkte köra till stranden och ha picknick där med honom....nån som har friat själv och har tips att ge....

Vad kan jag hitta på att äta till exempel? Andra ideer om vad jag kan hitta på?

• Svar på tråden Idag hade jag tänkt fria....hjälp
  • Joleen

Räkor, mousserande, romsås, baguette, ostar och kex kanske.

• Millan_82

men... om ni är förlovade, har inte någon av er redan friat då?? jag trodde att man blev förlovad när via ett frieri?

Min sambo har friat till mig och alltså är jag förlovad....

• Joleen

Millan_82:
    Idag gör folk på olika sätt, min fästman frågade om jag ville förlova mig med honom, sen började vi prata om giftermål och några månader sensare friade jag. mest för att det var skoj att ha ett frieri att minnas.

• Tyche

Även om man gör på olika sätt så innebär en förlovning att man ska gifta sig, eller?
    Sen väljer vissa att bara vara förlovade och inte gifta sig. Men är man förlovad så har man lovat att gifta sig med någon väl?
    Sen kan man ju alltid fria för sakens skull, för ett fint minne. Men man behöver ju inte eftersom man redan vet att man ska gifta sig i och med förlovningen.

• Joleen

Man kan väl säga att idag så gör folk som dem vill och det betyder olika för alla par. Det viktigaste är väl att man är överens inom paret tycker jag. Att folk som väljer att förlova sig men aldrig gifta sig skulle se förlovning som ett löfte om giftermål håller jag inte med om. I så fall skulle de väl helt enkelt gifta sig?

• Millan_82

ok... det finns lite olika sätt att göra och tänka, men som jag tolkar det så kan man vara förlovad utan att behöva vara överens om att gifta sig...eller??

men för att återgå till vad TS frågar om:

Lägg in ringen i maten på något sätt så när han ska äta så ser han ringen, den är ju klassisk...

Svar på tråden Idag hade jag tänkt fria....hjälp