• justintime

DU som varit gravid vs är gravid nu..

Hur lång tid tog det för DIG att bli gravid efter att du ätit p-piller och slutat?

• Svar på tråden DU som varit gravid vs är gravid nu..
  • Joleen

Jag har aldrig varit gravid men kan sparar dig tid genom att berätta att det i snitt tar 7 månader att bli gravid. Man bör vänta ett par menscykler efter man slutat med piller med att börja försöka, det har något med hormoner och sånt att göra. Stress påverkar inte din förmåga att bli gravid, däremot fysisk kondition, vikt etc. Läste häromdagen att det är ungefär 3 timmar varje cykel som allt klaffar så att man kan bli befruktad. Vill du veta när du har ägglossning för att kunna pricka in din fertila period så finns det tester att köpa på Apoteket.

Mvh J

• snuttungen

justintime

är nog svårt att svara på. Vissa blir gravida trots att de äter p-piller, andra blir gravida omgående när de slutar med p-piller, ytterligare andra får vänta längre innan det händer...

• Tula_Backe

Det tog mig ett år ganska precis innan jag blev gravid när jag slutat med mina p piller.

• Louise14

Jag har hört att medeltiden att bli gravid skall ligga på runt 7 månader oavsett om man har ätit piller eller inte. Sedan skall man nog sluta äta ett tag innan man planerar / önskar bli gravid för att få igång ägglossningen igen, då det oftast är den som strular efter pillerstopp.

Själv fick jag en mens efter pillerstoppet, sedan var jag gravid!!

Lycka till!

• Marskatt

Blev gravid medan jag åt piller (första gången) o direkt jag slutade med pillren (andra gången), så jag hjälper väl till att dra ner statistiken då...

• Nettan77

Hej!
    Jag blev gravid månaden efter jag slutat med p-piller (hade ätit dem i 13 år):)men det är nog väldigt individuellt en del av mina vänner har fått vänta 6-7 månader innan de blev gravida. Lycka till :)

• Draken81

Jag har blivit gravid två gånger när jag ätit p-piller. En gång blev det en son och en gång ett tidigt missfall. Så för mig tog det noll dagar kan man väl säga...

• Äntligen min tur!

För mig nästan 4 år!!!! efter år med inseminationer o annat skit så kom hon naturligt.
    På sjukhuset sa de till mig att det tar ca 6 mån för kroppen att komma "tillbaka" efter att ätit p-piller.
    Lycka till.

• Tessan 18/8

Vi har precic börjat och "tillverka" på riktigt.. slutade med p-piller för 2 v sedan...
    Som jag läser era inlägg får jag ha tålamod och sikta på att det blir nåt efter jul då..
    Åhhh vi längtar sååå efter barn.. :(

• ceowyn

Jag slutade äta p-piller och blev gravid på en gång. Ingen mens alltså. Med båda barnen....
    Men det är mycket individuellt.

• InaHjärtarAdam

jag slutade med p-piller och "skyddade" mig med avbrutet+säkra perioder. på ett enda slarv kort efter pillerstoppet blev vi på tjocken! är nu i vecka 24 :D

• Vickan77

Min spiral trillade ut och två månader senare var jag gravid. Det var väl ingenting vi direkt "jobbade" på utan vi sa "blir det så blir det"... Och ut kom världens goaste unge!!!

Svar på tråden DU som varit gravid vs är gravid nu..