• Giiirly

Tips på presenter till barn, innehåll?

Vi ska ha en del barn på vårat bröllop. Dom är mellan 1.5år till 9år. Har ordnat barnvakt till dom o dom har på övervåningen på restaurangen tillgång till dvd och så. Jag tänkte ändå köpa varsin påse till dom där jag ska lägga i godis och några presenter (som dom kan underhålla sig med)
    har någon tips på vad som kan ligga i påsen?
    Kritor/pennor funkar inte så bra så dom inte målar på väggarna! Även såpbubblor lär bli ogillat (av restaurangägaren)
    alla förlag mottages! Tack :)

• Svar på tråden Tips på presenter till barn, innehåll?
  • Ailicec

Vilken kul idé! Att ha dvd och så menade jag. Vi ska ge bort små pixi-böcker, små pussel och kortspel (typ löjliga familjen, svarte petter) Tablettaskar, jojo, små bilar och annat smått och gott. Det roliga brukar ju inte vara så mycket vad som är i, utan mer att få sitta och öppna. Spänd förväntan!

• Giiirly

Idén med dvd står restaurangen för, kanonbra tycker jag!
    Dom har ett rum som främst är avsett för bröllopsbjudna barn!
    Tack för dina bra idéer, ska på jakt i morgon o köpa allt. Fick även ett förslag om ficklampor. Barnen, oavsett ålder, brukar tycka det e kul när det blir mörkt!
    Va har ni tänkt att lägga sakerna i? Jag tänkte påsar av papper eller tyg. Och ett långt band så man kan hänga dom på deras stolar.

• Ailicec

Ja, det var oxå en kul idé. Jag hade tänkt att göra små paket, slå in dem i papper och snöre... Så tar det ett tag att få upp. Haha. Kinderägg kanske oxå? Och så ska de få gå på tipspromenad. De ska ha ett eget bord, med en pappersduk på, som de får rita på. Jag tänkte att min barnvakt får se till att det inte blir på väggarna!

• Giiirly

Tack för alla tips.
    Funderar dock på va man kan lägga i dom äldres påsar. Pixiböcker e nog inte så populärt. Dom äldsta är nio.
    Till dom yngre är det lite lättare!
    Vet inte om man ska släpa med vårat egna playstation?! Men dom måste iaf ha saker i sina påsar!

• Lena+Mattias=sant

serietidningar till de äldre kanske

• Giiirly

Har varit o handlat lite idag. Pussel, målarböcker, någon sorts byggsats till dom två äldsta (killar), hopprep. Dvdfilmer, ps3-spel för barn. Godiset får jag ta nästa vecka, kan ju va gott om det är färskt :)
    köpte lite böcker också. Spelkort som löjliga familjen o svarte petter. Ja, det blev en del iaf! Letade också efter några fina påsar men såg bara blåblommiga i papp. Har ju inte tid att sy! Varken leksaksaffären eller bokhandeln hade fina...

Svar på tråden Tips på presenter till barn, innehåll?