Present funderingar
Vi valde att inte skriva någon önskelista då vi verkligen har allt vi behöver (och mer där till...). Tyvärr vill alla veta vad vi vill ha men vi vet verkligen inte - någon som har några tips?
Vi valde att inte skriva någon önskelista då vi verkligen har allt vi behöver (och mer där till...). Tyvärr vill alla veta vad vi vill ha men vi vet verkligen inte - någon som har några tips?
Önska er pengar eller bidrag till en resa eller dyligt. Både kul att ge och få.. Sedan får ni ändå räkna med glasskålar, muggar och annat som folk tycker att man "ska" ha..
Vi valde att önska oss resepresentkort eftersom vi har alla grejer vi behöver!
Vi sa som så, att vi verkligen inte ville ha några presenter... Att vi enbart ville att folk skulle komma och fira vår dag med oss - och kunde folk ändå inte låta bli att ge något, så fick de gärna ge ett ekonomiskt bidrag till festen...
Vilket var vad de allra flesta gjorde, allt från 300:- per par till 5000:-... Vi fick dock även ett par paket med saker, några blommor, och åtta träd planterade i Himalaya :)
Vill man inget ha så kan man ju också alltid önska att folk sätter in ett bidrag till nåt välgörande ändamål, cancerfonden etc...
Usch nu låter väl det här illa, men tycker ni inte att det är pinsamt att be om pengar?
Jag är uppfostrad att man inte gör så.
Vi bad om pengar.. fast vi sa "bidrag till ny soffa" eftersom det var vad pengarna skulle gå till. Då kan ju alla som hälsar på sen se presenten som de har varit med och betalat och vi fick äntligen en ny soffa + lite annat som vi ville ha.
Jag förstår precis vad TS menar! Vi har samma problem.
Vi valde att inte skriva önskelista för att vi inte har nåt speciellt vi önskar oss och också för att det kändes lite obekvämt att önska saker. Båder för att det känns som att det bara skulle vara för att det "ska vara så" (eftersom vi inte önskar oss nåt)och dels för att vi inte har bröllopsfest för presenterna. Vi blir mest glada av att folk kommer.
Men jag börjar nästan ångra mig då vi också fått en del frågor...och vissa har svårt att förstå/acceptera ett artigt "vi önskar oss inget speciellt" eller ens förslaget att skänka pengar till barncancerfonden.
Så, nej jag har inget bra råd egentligen.
Men om nån vän till mig skall gifta sig i framtiden så skulle jag av erfarenheten nu rekommenderat att skriva nån form av önskelista. Även om det bara skulle stå tex att man önskar att de skänker bidrag till en välgörenhet som man valt.
Jag tycker det är jätte svårt skall på bröllop i helgen och de vill att man skänker pengar till välgörenhet.. visst det är väl ok men man vill ju ge nåt.. det bara är så.. så nu sitter jag här o inte vet vad vi ska hitta på...