• Sweetp - 070811

Shit shit shit...

Jag tror att jag snart kommer att bli hippad och jag är så nervös för vad mina vänner kan ha hittat på... Samtidigt som det är kul så känns det väldigt utlämnande det här med möhippa juh... Håll tummarna för att jag överlever helgen ;)

• Svar på tråden Shit shit shit...
  • missZapon

Ger dig en stärkande kram och håller tummaran för att du kommer få en riktigt rolig möhippa!

tänk vad spännande!!!

• Rosenlarv

Vad kul! Jag bor ju själv i Karlstad, så jag ska hålla utkik om jag ser dig på stan

• Sweetp - 070811

Känner mig fortfarande smått överväldigad av gårdagens händelser och har väldigt svårt att bedöma hippan som en positiv eller negativ upplevelse. Detta hände iaf:

Ca 11.30 dyker tre av mina vänner upp hemma och svidar om mig till en gräslig 60-talsklänning i orange, gult och rosa (med ditritade hjärtan med nummer i). De sätter upp mitt hår i ojämna tofsar, sätter på en slöja och tiara. Sminkar mig så jag ser ut som en häxa med spetsiga svarta ögonbryn, massor av ful ögonskugga och läppstift ca 1 cm utanför läpparna. Sedan drog de iväg mig till bilen, satte på mig ögonbindel och kör iväg mig till Duvanparkeringen. Släpar in mig i hissar, genom dörrar och ber mig krama och skaka hand med folk. När vi väl är på plats får jag höra att jag ska sälja skor! De tar av mig ögonbindeln och -voila- jag ska spela in en skiva! Skitkul men pirrigt. Jag gjorde det jag skulle och det var riktigt roligt. Vi ska dock inte diskutera den färdiga produkten *skratt* Efter detta bar det iväg till Bergvik och jag fick här reda på att jag ska sälja lotter. Kul tänkte jag, vi kör igång... Allt gick toppen, men så vann en kille. Och vad vann han?? Jo, han fick klippa bort hjärtat med vinstnumret på min klänning!!! Så ni kan ju kanske lista ut hur jag och min klänning såg ut efter att alla lotter var sålda!! Jag gick omkring nästan halvnaken på Bergvik!! Positiv eller negativ upplevelse?? När detta spektakel äntligen var över fick jag svida om till kort, svart plicerad kjol och kort, tight t-shirt. Och vad skulle jag göra nu då?? Jo, nu skulle jag sälja små marsipansnoppar till folk! Som ni säkert förstår så var jag redan innan detta riktigt less på hela -säljkonceptet- Men jag fick iaf snopparna sålda ganska snabbt och när detta väl var avklarat var det, tack och lov, dags för en brejk! Vi handlade mat och åkte hem till mig och grillade. Detta var lugnt det bästa på hela kvällen! God mat i trevligt sällskap, med bra musik och lite alkohol :) Blev dock lite besviken att det var mitt slit tidigare som fick finansiera maten... Här någonstans blev jag rejält på lyran och humöret var på topp. Ett tag iaf. Blev riktigt trött efter maten... Jag fick iaf sminka av mig eländet och nu skulle en ny stil på. Jag fick på mig en sockersöt 50-talsklänning med stora rosa rosor, våfflat hår, slöja och tiara i rosa. Makeupen den här gången gick tack och lov i lite normalare nyanser än den tidigare under dagen. Trött och med värkande fötter blev jag snällt eskorterad av mina vänner ner till BMB och här stannade vi, till min stora förskräckelse, i svettiga schlagerbaren, tills stället stängde! Jag kom hem när klockan var 02.30 och som ni säkert förstår...helt slutkörd! Så, ni kan väl hjälpa mig bestämma om det var en positiv eller negativ upplevelse!

OBS Reserverar mig för gramatiska fel i min lilla berättelse! Men jag tror att ni har förståelse och empati för en snackars blivande brud som är bakis pga sina sk goda vänner... ;)

• Serenity

Oj,jag hade nog inte uppskattat den sortens möhippa...för mig är en lyckad möhippa att bli ompysslad tillsammans med sina vänner. Gå till nått spa,få massage och sedan grilla hemma hos någon och för att sedan få en snygg makeover och dra ut och festa det är ju min smak men jag vet att många gillar att springa runt i stan och så och det är ju såklart inge fel med det men det är bara inte min stil. Låter som ni haft det kul iaf och att grilla lät toppen,såå härligt. Bara det skulle var en sååå lyckad möhippa för mig Det viktigaste är väl att du känner dig nöjd?

• Snitte- 5/7-2008

hehe.. hade gärna velat sett dig... var ju på bergvik men måste missat dig :)

hmn.. spela in en skiva STORT +
    Sälja en massa saker hmm -
    du fick "tjäna ihop maten" -
    halvnaken pga av sönderklippt klänning -
    BMB +
    schlagerbaren +

=hmn... 3 + och 3 minus..
    jag tycker det var en bra hippa du fick, jag har typ sagt 10000 grr till mina vänner att jag inte kommer sälja några saker eller bli utspökad får du tycker jag inte det är roligt... men,,, vissa tycker det är det roligaste ju :)

Hur känns det då?

• Sweetp - 070811

mrsdD

Jag kan inte påstå att jag gör det... Känns bara tomt och lite ledsamt... Kanske kommer jag att se tillbaks på det med lite mer positiva ögaon?

• Sweetp - 070811

Snitte- 5/7-2008

Jag försökte verkligen göra det till någonting positivt för att orka med... Men det var ju ingen glädjefontän då, på plats kan jag säga...

• Snitte- 5/7-2008

vad synd... :( men det var ju roligt att de försökte iallfall! Jag menar det låg ju en hel del planering bakom iallfall... boka studio (rätt dyrt) dola med lotter sånt.. men ändå... synd att det inte blev som du tänkt dig,,

• Serenity

Alltså..jag förstår inte det där hela med att supa ner och skämma ut bruden på möhippan...man ska väl göra något som passar blivande bruden liksom,hennes smak. det är ju ett minne för livet,inget som händer varje dag. Jag tycker inte det var heeelt misslyckat,kanske om dom hade tagit bort hela sälja grejen så hade det funkat super bra.

• Sweetp - 070811

Nä, det var inte helt misslyckat. Jag hade kul under inspelningen och under grillningen. Det som var jobbigt och som jag inte gillade var att allt drog ut så på tiden och att jag hade absolut ingenting att säga till om...

• Sweetp - 070811

Jag trodde lixom att möhippan skulle anpassas efter mig och mina önskemål, i stora drag, och att jag iaf skulle få bestämma vilket dansgolv jag ville dansa på...men icke...

• Serenity

jag förstår dig,jag hade kännt precis som du om jag var i dina skor. Hoppas dom tog nå roliga kort iaf,Det lär du ju skratta ihäl dig åt sen när du e gammal och grå och sitter där med din man och kollar igenom era album

• Sweetp - 070811

mrsdD

Jo, det kan du lita på att det blev många bilder. Iaf tre av tjejernahade kamera med sig och det blixtrade heeela tiden. Så lite kul blir det nog att kolla på alla kort sen...

• Snitte- 5/7-2008

Vad bra! då hoppas vi på roliga bilder iallfall! hihi bilderna på din första utklädnad måste ju bli en höjdare att se :D

• grabbarna

ja huga så hemskt varför i hela friden går så många hippor ut på att man ska förnedra bruden? ok jag erkänner min kompis fick klä ut sig men det var allt hon behövde göra vi tvingade inte henne att göra nåt annat och hennes sambo var med på det hela och hade sagt att dom skulle bort så att hon hade gjort sig i ordning annars..sedan hade vi en trevlig tur på stan som avslutades med middag för det var vad vi visste att hon skulle vilja göra.

Svar på tråden Shit shit shit...