Känner mig fortfarande smått överväldigad av gårdagens händelser och har väldigt svårt att bedöma hippan som en positiv eller negativ upplevelse. Detta hände iaf:
Ca 11.30 dyker tre av mina vänner upp hemma och svidar om mig till en gräslig 60-talsklänning i orange, gult och rosa (med ditritade hjärtan med nummer i). De sätter upp mitt hår i ojämna tofsar, sätter på en slöja och tiara. Sminkar mig så jag ser ut som en häxa med spetsiga svarta ögonbryn, massor av ful ögonskugga och läppstift ca 1 cm utanför läpparna. Sedan drog de iväg mig till bilen, satte på mig ögonbindel och kör iväg mig till Duvanparkeringen. Släpar in mig i hissar, genom dörrar och ber mig krama och skaka hand med folk. När vi väl är på plats får jag höra att jag ska sälja skor! De tar av mig ögonbindeln och -voila- jag ska spela in en skiva! Skitkul men pirrigt. Jag gjorde det jag skulle och det var riktigt roligt. Vi ska dock inte diskutera den färdiga produkten *skratt* Efter detta bar det iväg till Bergvik och jag fick här reda på att jag ska sälja lotter. Kul tänkte jag, vi kör igång... Allt gick toppen, men så vann en kille. Och vad vann han?? Jo, han fick klippa bort hjärtat med vinstnumret på min klänning!!! Så ni kan ju kanske lista ut hur jag och min klänning såg ut efter att alla lotter var sålda!! Jag gick omkring nästan halvnaken på Bergvik!! Positiv eller negativ upplevelse?? När detta spektakel äntligen var över fick jag svida om till kort, svart plicerad kjol och kort, tight t-shirt. Och vad skulle jag göra nu då?? Jo, nu skulle jag sälja små marsipansnoppar till folk! Som ni säkert förstår så var jag redan innan detta riktigt less på hela -säljkonceptet- Men jag fick iaf snopparna sålda ganska snabbt och när detta väl var avklarat var det, tack och lov, dags för en brejk! Vi handlade mat och åkte hem till mig och grillade. Detta var lugnt det bästa på hela kvällen! God mat i trevligt sällskap, med bra musik och lite alkohol :) Blev dock lite besviken att det var mitt slit tidigare som fick finansiera maten... Här någonstans blev jag rejält på lyran och humöret var på topp. Ett tag iaf. Blev riktigt trött efter maten... Jag fick iaf sminka av mig eländet och nu skulle en ny stil på. Jag fick på mig en sockersöt 50-talsklänning med stora rosa rosor, våfflat hår, slöja och tiara i rosa. Makeupen den här gången gick tack och lov i lite normalare nyanser än den tidigare under dagen. Trött och med värkande fötter blev jag snällt eskorterad av mina vänner ner till BMB och här stannade vi, till min stora förskräckelse, i svettiga schlagerbaren, tills stället stängde! Jag kom hem när klockan var 02.30 och som ni säkert förstår...helt slutkörd! Så, ni kan väl hjälpa mig bestämma om det var en positiv eller negativ upplevelse!
OBS Reserverar mig för gramatiska fel i min lilla berättelse! Men jag tror att ni har förståelse och empati för en snackars blivande brud som är bakis pga sina sk goda vänner... ;)