frieri
Jag undrar hur det går till med frieri och sådant. Vilka ringar får man när? JAg är en romantiker och vill att min kille ska fria. Vilken ring ska jag få då? Förlovningsringen? Ska inte han också få en förlovningsring? När dår han den??
Jag undrar hur det går till med frieri och sådant. Vilka ringar får man när? JAg är en romantiker och vill att min kille ska fria. Vilken ring ska jag få då? Förlovningsringen? Ska inte han också få en förlovningsring? När dår han den??
Jag friade med en vigselring, öppet köp gör att man sedan kan byta dem till en modell man väljer tillsammans, rätt storlek, eller som vi gjorde först ett par förlovningsringar. Frierit i sig garnaterar ingen ring, men är sägs det ja och man inte är förlovad sedan tidigare kan det vara en bra ring att skaffa
Bytet av förlovningsringar kan mycket väl vara en separat sak från frieriet (ger fler mysiga tillfällen att fira).
Folk gör lite olika, en del friar med frölovningsring (det där är olika om båda får ringar eller bara kvinnan, i sverige har oftast båda förlovningsring). En del förlovar sig innan man bestämtnåt om bröllop, och frieriet kommer senare. Då kan man ju fria med eller utan ring också. Tror det är vanligast utan ring då, så väljer man vigselringen sen...
Det finns inga måsten ni gör som ni vill.
Det är väldigt olika.
Min sambo köpte en ring på Glitter och gav mig i samband med frieriet. Sedan valde vi gemensamt ut förlovningsringar till oss båda. När vi gifter oss kommer jag att antingen köpa ytterligare en ring eller göra om min förlovningsring.
Tror det vanligaste i Sverige är att båda har förlovningsring och tjejen får ytterligare en ring vid vigsel. Men det är helt upp till var och en och ALLA varianter finns.