Enormt I-landsproblem: dyra gåvor!
Hej!
Vi har ett problem, angenämt skulle kanske de flesta tycka, att vi får "skylla oss själva" skulle andra anse men vi tycker att det känns lite jobbigt!
När vi skulle ange vad vi önskade oss i bröllopspresent kom vi inte på något annat än bidrag till vår underbara bröllopsresa (för vi har verkligen alla "leksaker" och nödvändigheter vi behöver under en livstid!). Vi har redan pengar till den men tyckte att då kanske vi kunde få lite "nöjespengar" till Vegas eller kanske uppgradera något hotellrum i Los Angeles och så vidare...
Till saken hör att både jag och min blivande make är superdåliga på att ta emot presenter, och extremt självständiga! Men nu har gåvor börjat komma och de är mycket större än vad vi förväntat oss, till exempel från hans föräldrar...
Vi är ooootroligt tacksamma, så glada för att de känner att de vill skänka oss detta men hur tar vi emot dem och tackar på bästa sätt? (Först ville sambo betala tillbaka dem men förstod att det är märkligt att önska sig något och lämna tillbaka det när man får det man bett om )
Känns "futtigt" att bara nämna dem i tacktalet så jag tar emot alla förslag med största tacksamhet!