• Fru Mallgroda

Fru Mallgroda kommer att bli gift!!!

Jag måste bara få skriva av mig lite för jag är så glad...

Jag har skrivit flera gånger här på Bröllopstorget om min stora sorg över att min sambo inte ens vill prata äktenskap och jag har mått jättedåligt eftersom jag tycker att det är en självklarhet att man gifter sig när man levt tillsammans i flera år. I sommar har dock min sambo flera gånger berört saken och i går sa han: "Jag tänker mycket mer på det där än du tror" och han har sagt att han vill gifta sig. Han är MYCKET långsam i sina beslutsprocesser så det är väl bara att vänta tills han är redo, men jag är i alla fall JÄTTELYCKLIG!!!

Till alla som väntar; Det finns hopp!

• Svar på tråden Fru Mallgroda kommer att bli gift!!!
  • Juni-flickan

Va härligt att höra!! Jag sitter i samma sits.
    Väntar också på att "det ska bli av". Sambon vill hellre ha det gjort än göra det. Och jag tjatar lite om att det är bäst vi gifter oss snart så vi har det gjort sen när vi vill skaffa barn. Och barn vill vi nog ha snart.

• missZapon

Åh Grattis!!!

Känner även jag igen mig då jag vill gifta mig men min sambo vill vänta i typ 5-10år till...

• jagärsåkär

Grattis!! Vad kul!!

• liebfraumilch

Jag känner igen ditt nick och vet hur du längtat. Jag vet hur det känns. Kommer ihåg när min man sa att han börjat tänka ut hur han skulle fria...sen tog det väl ytterligare ett år innan det blev väl av men det var fantastiskt att känna att han ändå hade tankarna på det.

• 11 augusti

Skam den som ger sig måste jag få inflika. Har väntat och väntat.... Så, efter 14 års förlovning kom så det riktiga frieriet, på alla hjärtans dag. På knä, med blommor! Paff??? Inte det minsta
    Nu är vi på slutklämmen med planeringen. Det börjar pirra i kroppen!!!

• Fru Mallgroda

De senaste dagarna har jag funderat mycket på när och hur min sambo kommer att "ta nästa steg". Att tjata är inte min melodi men jag kan inte låta bli att pika honom emellanåt, givetvis med glimten i ögat. Efter all ångest jag haft över detta så känns det så våldsamt skönt. Det låter kanske löjligt, men för mig är det helt fantastiskt att han faktiskt vill gifta sig! Livet kan vara bra så mysigt och härligt emellanåt!

• Nanna3000

Garttis, det har du förtjänat tycker jag.

• bambi1

Jag känner igen mig i det du skriver... jag har också en sambo som inte är så sugen på att gifta sig... inte i närheten av vad jag är. :)

Så jag ahr nog tjatat lite på honom, för nu har vi faktiskt varit ihop i över 5 år och jag tycker att det börjar bli dags (eller det har jag nog tyckt ett tag nu). Så jag har tjatat lite på honom... och han har nu också sagt att han har tänkt på detta med frieri. *jippee*

Men jag är så otålig.. så jag går och väntar och väntar.. och kan inte låta bli att säga nåt om någon gifter sig på tv eller nåt... och då tycker han att jag tjatar :)

Men nu har han till och med sagt att det kommer att hända SNART... och det räckte inte riktigt för mig (för jag tycker att jag har väntat i en EVIGHET) så jag fick ur honom att han skulle fria innan jul *väntar ivrigt*

Så nu ska jag försöka att inte tjata och bara vänta...

bambi.bloggagratis.se

• Fru Mallgroda

Att det ska vara så svårt för karlarna att förstå sig på oss kvinns;) Fast för mig är det en nyttig erfarenhet att inte allt går med blixtens hastighet, att vänta och längta har ju också sin tjusning. Lätt för mig att säga nu när jag har honom i hamn...

• Augustibrud 2008

Hej bambi1,

va fin blogg du har...!
    Kul att läsa lite, hoppas det var okej?

Har du verkligen kört Cambridge i 20 dagar?
    Jag önskar jag oxå pallade det...
    Har 2 kompisar som oxå gått på det o gått ner massvis. Det gäller att ha karaktär!

• bambi1

Hej Augustibrud 2008!

Självklart får du läsa min blogg (det var därför jag la ut adressen). Ja, jag har kört cambridge i 3 veckor.. det har varit tufft men nu i efterhand så skönt! Har gått ner ca 6 kg på 3 veckor *jipee*

Så nu väntar jag bara på att älsklingen ska fria också... så är allt perfekt :)

• sommarflickan

gud vad duktigt att gå på cambrdige i tre veckor - jag skulle dö! har klarat en vecka, men dock bara kombinerad! har ingen våg men tror att jag gått ner kanske 2 kg!

Svar på tråden Fru Mallgroda kommer att bli gift!!!