• J_J

    18 augusti 2007

    Fler som ska gifta sig om ganska exakt en månad? NU, på morgonen, kom mitt första pirr...!!
    Jag kommer gråta som en alkis till en kärleksfilm under vigseln, och kräkas av all angenäm nervositet, hihihi!!

    Vad har ni kvar att fixa och dona med?

    Vi har kvar:
    Bordsplacering
    Fest/Vigselprogram
    Blommor
    Min ring
    Prova kläder åt min m2b
    Lite shoppingärenden
    Ett bra band
    Bröllopsbakelser
    Tysklandsresa (för inhandling av förfriskningar)
    Sy min brudklänning
    Sy bestmans och m2bs frockcoatvästar
    Sy klart 2 tärnklänningar

    Oh my gosh, mer än jag trodde...

  • Svar på tråden 18 augusti 2007
  • mjr

    Också bröllop 18 augusti och kan inte fatta att det bara är en månad kvar. Gjorde vår Tysklandsresa i helgen och har kvar:
    vigselprogram
    festprogram
    bordsplacering
    blommor
    näbbkläder
    och att bestämma hur jag ska ha håret!!!

    Tycker att det går upp och ner med bröllopstankarna och är inne i en jättedeppig period då jag ångrar ALLT- både vilka vi bjudit och att vi inte bara gjorde något vi två. Är besviken på mina sk. vänner som ej engagerade sig ett dugg för möhippan och jag hade rätt tråkigt på kvällen även om förmiddagen var bra. Suck- ville ju att allt skulle vara så bra...

  • Emmarcus

    Vi gifter oss också den 18:e!

    Jag satt och tittade på massa bilder i veckan för att få lite inspiration och helt plötsligt slog det mig:

    Men JAG ska ju gifta mig! Snart! Oj, då vart det jättepirrigt. Har mest planerat en fest hitintills känns det som. Men nu börjar allvaret med vigselsamtal, psalmer m.m.

    Hur är era respektive i planeringen? Min har varit ganska loj, men även han börjar bli lite nervös nu. Han inser nog att det inte är så mycket tid kvar. Men mkt att göra.

    Lycka till alla!

  • Bakelse

    Blir full i skratt... Min sambo är totalloj och jag har för första gången idag insett att det ta mig tusan börjar bli brådis... Inte minst för att jag lämnade in min klänning för ändringar idag... *pip*
    Idag är också dagen då jag fick sambon att gå med på att hyra bord och stolar (istället för att låna ihop från alla håll och kanter) och att vi ska köra catering istället för hemmalagat. Glad att jag tog mitt förnuft till fånga och började fundera på VARFÖR i hela friden jag måste (tvångmässigt) göra allt själv när vi faktiskt har hållt oss under budgeten. Snacka om ändring av väsentligheter i sista sekund?!

  • Druttens brud 2b

    Vi ska också gifta oss då ;)
    Vi har kvar:
    Hämta kläder till näbb och M2B
    Smaka tårta
    träffa präst en ggr till
    dubbelkolla med floris band och catringen.
    häftena.

    Vi blev klara med bordsplaceringen i går.
    Den var jätte jobbig. Jag vill att alla ska få ut så mycket som möjligt av dagen. :)

  • J_J

    mjr

    Vad tråkigt att du känner så...
    Tror du inte att det kan vara för att nu är det verkligen definitivt, det finns ju trots allt alltid en anledning till varför du bjöd dem från början...?
    Sedan kan ju ni två ha era egna små ögonblick precis när ni vill, ni har ju hela livet på er ;)

  • J_J

    Ok, nu är bakelserna beställda, ett band är på g, min blivande har provat ut kläder och fest- och vigselprogrammen är nästan klara. Bara bordsplaceringen kvar, fortfarande några mjäkiga släktingar som inte vet om de ska komma, trots att vi skickade inbjudningarna för ett halvår sen och dessutom gick OSA ut för tre veckor sen...!!!
    Hör jag ingenting på en vecka skiter jag i dom, helt enkelt. Dålig stil tycker jag...
    Min ring och vår gravyr är beställd, Tysklandsresan är avklarad och en liten del av shoppingen är klar.
    Så det som är kvar egentligen är inhandling av dekoration och sömnaden - får väl låsa in mig i syateljén de närmsta helgerna :)
    Angenäma bekymmer dock...

  • Bakelse

    hu ja, jag vågar inte ens skriva någon lista på vad jag har kvar att göra... :-/ fast... de tär rätt roligt att pyssla...

  • Ida80

    Här är en till som gifter sig om 23 dagar ;).
    Det värsta är att jag är alldeles för lugn för att vara jag! Men jag antar att bröllopsnerverna kommer i sinom tid. Går på semester på måndag så då hinner man tänka lite mer.

    Vi har i stort sett bara småpyssel kvar, vilket känns riktigt skönt. Kan inte fatta att jag är fru om 23 dagar. Det känns helt overkligt!!!!!

  • Pyssetroll

    Vi gifter oss oxå den 18:e! Helt galet känns det. Har bara småsaker kvar att fixa samt att "bridezilla" lite och dubbelkolla allt

  • Monkanmys

    Vi gifter oss också dagen D!! Börjar också bli nervös som attans, framförallt börjar jag tveka hur vi ska hinna färdigt! Har fått några som har sagt till att de antagligen inte kommer och då måste vi ju hinna göra om bordsplaceringen!! Den var det jobbigaste med hela grejen!

    Förutom svärmor då!! Säg att det inte bara är jag som har såna känslor. Har lite dåligt samvete ibland men det är som att hon ska gifta sig!! Vill vara med och planera ALLT!!!!

  • Emma1982

    Jag gifter mig oxå den 18:de... känns overkligt att man är fru om någon vecka bara.... Härligt!
    Men det är ju en del kvar att göra, vi har festprogrammet kvar och att fixa presentpåsarna till alla gäster, sen är det provuppsättning och sminkning, har ingen aning hur jag vill ha min frisyr. Sen e det bara småsaker kvar, men vi har vår lysning dagen innan hemma i vårt nyrenoverade hus så här hemma e en hel del att fixa innan oxå! Men detta är ju oxå en del av bröllopet så det är ju bara skoj!!! Sen har man ju sekmånaden att bara slappa och ta igen sig...

    Lycka till allesamman!

  • skolfröken

    Hej!
    Här bär det av den 25 augusti. Nu börjar det kännas lite pirrigt. Ingen svensexa/möhippa än så länge och det mesta är väl fixat. Det vi har kvar är att skriva ett detaljerat schema för vad som händer bröllopsdagen och vem som har vad till uppgift innan vigseln, det som egentligen är kvar är sådant som ska göras tidigast en vecka innan....som att resa partytältet och sedan är det bröllopsdagen med att hämta tårta......allt annat är färdigt.....maten levereras 17.30 av golfklubben i stan, mamma o pappa tar hand om barnen medan jag är hos frissan och min älskade blivande man hämtar brudbuketten + tårtan. Så just nu tar jag det lugnt eller i alla fall försöker och njuter av att jag är färdig med det som skulle göras innan......vi började ändå för över ett år sedan med denna planering Festen ska vi ha här hemma i trädgården med stort partytält som mina föräldrar skaffat. Ikväll gjorde sambon färdigt musiken som ska spelas under kvällens gång, det blir jätte bra!

  • Emma1982

    Har varit lite dött på denna länk nu ett tag... Har ni mycket kvar brudar som gifter er nästa helg...
    Börjar pirra ordentligt i magen nu, men fortfarande en hel del kvar att fixa... hur går det för er andra?

    har någon en idé vad man kan överraska sina föräldrar med som ett tack för hjälpen m.m inför bröllopet. tänkte lämna det på deras hotellrum så dom ser det när det är dax att lägga sig..
    ge mig gärna några tips... tack!

    Lycka till med er planering...

Svar på tråden 18 augusti 2007