• scottishwife

Mmmm....God Choklad

någon som kan tipsa om god choklad att lägga i små presentaskar till våra gäster.

• Svar på tråden Mmmm....God Choklad
  • PennyJenny

Menar du ställe att köpa från eller sorter?

• scottishwife

både och, det behöver inte vara det dyraste men något som är gott och ser trevligt ut i askarna

• thalia82

Man kan köpa strutar med praliner från Åre Chokladfabrik lite här och där. jättegoda! Lingon- och hjortronfyllningarna hör till mina favoriter. :)

• PennyJenny

NK har mycket gott - deras hallonkupoler är min personliga favorit tillsammans med deras passionstryffel.

Chokladfabriken har oxå goda praliner, likaså Pralinhuset i gallerian.

Det kostar väl kring 50-60 hektot på dessa ställen så det är ju inte billigt. Och ska man ha några bitar per person så springer det lätt i väg. Personligen gillar jag inte de tryfflar som säljs i bland annat matbutiker, som man kan köpa i lösvikt men samken är som baken.

• jennysnartfru

Ejes choklad på Erik Dahlbergsgatan kan jag varmt rekommendera. Bäst pris i stan. Plus att de är hovleverantör till kungafamiljen.

• Mrs Van Derkamp

Rekomenderar oxå Ejes Choklad!

• Mrs Van Derkamp

Fast tyvärr har dom sommarstängt till september kom jag på nu.

• scottishwife

typiskt vi gifter oss 1 augusti

• PennyJenny

Det kan ju vara så att ni kan få lite billigare hektopris när ni bestället i förväg och köper lite mer än 10 bitar från plocken. Kan ju vara värt att höra.

• scottishwife

11 augusti ska det vara men ändå... ja ja får leta vidare har i alla fall fått lite tips. pralinhuset har ju god choklad men är juinte jättebilliga. ska ju ha till alla gästerna så det blir en liten nätt slant

• maven

Hej,

Vi köpte chokladdragéerna från www.sweettouch.se för våra gäster. Snabb leverans, goda och fina praliner.

Vi köpte små silverhjärtan och pärlemor creme och lag dem i silverfärgade organzapåsar som matchade vårt tema.

• scottishwife

maven
    kanon bra, har varitinne o kollatoch det löser mitt problem. de hade bra priser oxå. jag har redan små askar så det kommer bli perfekt

tack för tipset

• maven

Vad bra att jag kunde hjälpa till. Lycka till med ditt bröllop!

Svar på tråden Mmmm....God Choklad