• rosamo­ln
    Äldre 17 Jul 18:10
    5789 visningar
    18 svar
    18
    5789

    Kent-Utan dina andetag & Pachelbel

    Fråga 1.
    Hjälp, jag älskar Kents Utan dina andetag och vill så gärna ha det på vårt bröllop. Har dock en kvinnlig solist och en vän som spelar piano. Har nån hört en sådan version av låten? Blir ju mer en ballad och lugnare. Hur låter det? Snälla, någon? tuusen tack i förväg.

    Fråga 2.
    någon som vet var man kan hitta Pahelbels Canon in D på orgel, hela stycket? För på Kyrkomusik.se spelas bara början.. Vill höra hur den låter hela vägen.. :) Tack igen.

  • Svar på tråden Kent-Utan dina andetag & Pachelbel
  • amira
    Äldre 17 Jul 18:31
    #0

    Jag och min syster sjöng "Utan dina andetag" för ett tag sen i kyrkan med pianokomp och sång. Jättevarcker sång och passar bra med piano, tycker jag.
    Sen har en "grupp" med tjejer spelat in låten, Vad de heter vet jag inte men jag har en inspelning med dem om du vill ha den skickad via mail.

  • rosamo­ln
    Äldre 17 Jul 18:32
    #0

    joojoo!! Skicka!! :) min mailadress ser du ju färdigt där. Tuuuuuusen tack söta ni. :)

  • amira
    Äldre 17 Jul 18:38
    #0

    Så där mail är på väg...

  • SvensB­rud
    Äldre 17 Jul 18:48
    #0

    Hej "rosamoln" mail är skickat

  • Little Mermai­d
    Äldre 17 Jul 19:09
    #0

    Hej SvensBrud!

    Vi letar också efter noterna till Pachelbel Canon in D. Om du vill skicka till mig också, vore jag oerhört tacksam.

    emelied@hotmail.com

  • lottis­lotta
    Äldre 19 Jul 21:56
    #0

    Hejsan! VIlket sammanträffande! Här funderas det också på Utan dina andetag och Pachelbel. Ni får jättegärna skicka till mig också om ni orkar... Tack på förhand! Min mail är lkeskine@abo.fi

  • laaloo
    Äldre 19 Jul 22:00
    #0

    SvensBrud
    Snälla får jag också noterna till pachelbel? :)
    brollop_2007@hotmail.com

  • knufs
    Äldre 19 Jul 22:30
    #0

    Vi hade 2tjejer som sjöng "utan dina andetag" när vi gifte oss. Det va så vackert och tårarna sprutade på mig och alla andra.
    Jag har noterna om någon är intresserad. Har ju videofilmat när de sjunger men kan inte just nu klippa ut den lilla snutten. Men vid senare tillfälle ska jag försöka göraa det.

  • Höstbr­ud 2008
    Äldre 19 Jul 22:45
    #0

    Om du går in på kents hemsida www.kent.nu
    har du i menyn till vänster "texter" där finns låttexter, ackord och till vissa finns det även video

  • rottiz­z
    Äldre 24 Jul 19:03
    #0

    knufs

    Har du noterna så skicka dom gärna till mig!!! rottizz@hotmail.com
    Är jättetacksam!

  • knufs
    Äldre 26 Jul 20:54
    #0

    Rottizz

    Nu har jag mailat noterna till dig.

    Lycka till

  • rosamo­ln
    Äldre 29 Jul 11:08
    #0

    knufs, du vill inte skicka noterna till mig oxå? :D

    och noterna till Pachelbel ifall någon orkar.

    tacktacktack!!

    adressen ser ni ju lite längre upp. :)

  • Daphne
    Äldre 29 Jul 12:08
    #0

    Vi hade pachelbels canon som ingång och kents utan dina andetag som ett av de tre solona. vi hade en tjej som sjöng och en kompis som kompade henne på gura. Det lät hur vackert som helst och det blev mer en ballad men det gör inget för texten i sig är ju fantastisk :)

    Tror nog att det kan låta jätte vackert med ett piano också. :)

  • cariss­a
    Äldre 29 Jul 18:48
    #0

    WOW!! Har letat noter till Utan dina andetag hur länge som helst. Gifter oss nästa helg och jag vill sjunga den till min blivande, så jag skulle vara SÅÅ glad om du kunde maila mig oxå!!
    kiacal@yahoo.com

  • knufs
    Äldre 29 Jul 19:44
    #0

    carissa & rosamoln

    Då var noterna skickade till er.

    Lycka till på bröllopet.

    Ps. ni valde en väldigt vacker låt.

  • rosamo­ln
    Äldre 30 Jul 10:57
    #0

    knufs, tuuusen tack. :D

    ännu en fråg till er, vi ska ha en man som spelar fiol, började fundera att pachelbel kan låta lite trög med bara en fiol..eller? Vet ni några fina låtar som passar till fiol? typ ingång utgång...

  • Äldre 21 May 10:51
    #17

    Hej!


    Nu väcker jag tråden igen efter några år!
    Är det någon vänlig själ som fortfarande besitter piano-/fiolnoter till Kents/Carolina Wallin Peréz låt "Utan dina andetag"? Vore så himla tacksam om någon hade kunnat skicka det till min e-mail i så fall!
    emma_torstensson@hotmail.com

    Tack på förhand!

  • Äldre 21 May 20:47
    #18
    Du hittar noter på notpoolen.com (Kents version)
    I övrigt är den största skillnaden mellan deras versioner just mellanspelet vars ackord ( i en annan tonart dock...) finns på Carolina Wallin Perez hemsida.. 

    Lycka till :)
Svar på tråden Kent-Utan dina andetag & Pachelbel