• 25 augusti 2007

Hjälp - psalm 200 på engelska?

Jag gifter mig i augusti och mer än hälften av gästerna pratar bara engelska...har lyckats hitta psalm 201 på engelska..men inte 200 (I denna ljuva sommartid) som jag så gärna vill ha. Vore väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig! Eller om ni känner till någon annan svensk psalm med engelsk text som är enkel för alla att sjunga (man vill ju inte ha klensång i kyrkan...) Stort tack på förhand! :)

• Svar på tråden Hjälp - psalm 200 på engelska?
  • Linum

Om ni har en psalm på engelska, så kan ni väl ha en på svenska också om det nu är 50/50?

Amazing Grace är ju en vacker engelsk psalm, som brukar spelas i kyrkan. Den kan ju alla dessutom. Morning has broken och Jerusalem är också ganska kända. Kolla med kantorn/organisten i kyrkan.

• Zandra

25 augusti 2007,

Hoppas att det inte ar forsent...
    Jag har hittat tre olika engelska versioner pa "I denna ljuva sommartid":

ingeb.org/Lieder/GehAusMe.html
    www.ccel.org/ccel/winkworth/lyra.h58.html

Om du har texten till "En vanlig gronskas" (The Earth Adorned???), snalla kan inte du lagga ut den har? Hittar inte texten nagonstans pa natet. Tack pa forhand samt lycka till med brollopet!

• 25 augusti 2007

Hej Zandra,
    Tack!! Ursakta att mitt svar drojde...jag har inte varit inne pa BT pa ett tag.
    Har ar de 2 forsta verserna :):

The Earth Adorned in Verdant Robe (Psalm 201)

1. The earth adorned in verdant robe
    Sends praises upward surging,
    While soft winds breathe on fragrant flow'rs
    From winter now emerging.
    The sunshine bright
    gives warmth and light
    To budding blossoms tender,
    Proclaiming summer splendor.

2. From out the wood, the birds now sing
    And each its song now raises,
    To join with all the universe
    In voicing thankful praises.
    With hope and joy
    their songs employ
    A rapturous exultation
    In praise of God's creation.

• Zandra

25 augusti 2007,
    Tack Tack! Inte lange kvar nu...

• Lisa482

Hej!

Ska gifta mig i Augusti och det blir ett svensk-australiensiskt bröllop. Undrar om ni har koll på varför den första länken ovan inte funkar? Och var man kan hitta innehållet som måste varit där för ett par år sen  men inte är där längre.

Lisa

• lärkan

Hej Lisa!!

Här fann jag den engelska texten till "I denna ljuva sommartid":
    www.axellie.se/aktuellt-filer/With%20all%20our%20thoughts%20we%20can%20create.htm

Fann även noter: www.axellie.se/With%20all%20our%20toughts%20we%20can%20create.pdf

Lycka till Solig
    Anna

Livet är som musik. Det måste komponeras efter gehör, känsla och instinkt, inte efter fasta regler.
  • lärkan

För mig gick det förresten alldeles utmärkt att öppna de gamla länkarna från 2007. Så försök igen och lycka till

Livet är som musik. Det måste komponeras efter gehör, känsla och instinkt, inte efter fasta regler.
Svar på tråden Hjälp - psalm 200 på engelska?