• Mr Perfect´s blivande fru

Blommor till paret?

Hej alla BT-are!
    Ska på min bäste väns bröllop imorgon och har fixat fin present och fint kort men funderar på om jag inte ska ge dom en fin blombukett också??? Det brukar man inte va? Själv älskar jag att få blommor och tänkte att det kunde vara en fin gest att ge en bukett till paret. Eller??

L

• Svar på tråden Blommor till paret?

Ja, jag tänker som så att den enda bukett man ser på bröllop är brudbuketten och den har ju paret köpt själv, så det borde vara roligt att få blommor också. Jag skulle bli superglad!

• MKD

Jobbar som florist.

Det är inte helt ovanligt att gäster ger paret en liten kompakt bukett, antingen ngt man vet brudparet gillar, ngt man själv tycker passar eller ngt som går i samma stil/färg/form som brudbuketten.

• Bettina 070428

Det är klart att du kan ge blommor om du vill det, men det är absolut inget som man måste göra på ett bröllop.
    Vi fick inga blommor och det var tur det, vi hade inte ens tänkt tanken att det skulle kunna komma så vi hade inte en enda vas i beredsakp...

• anne på grönkulla

Man brukar inte ge blommor på bröllop. Den praktiska anledningen är såvitt jag vet att paret förväntas åka direkt på bröllopsresa och inte hinner ta hand om och njuta av dem - men vet du att de kommer göra det så kör!

• MKD

Praktiskt tips, lägg massa papper om stjälkarna, typ torkyrulle-papper, tidningspapper, silkepapper etc och häll vatten i en plastpåse och kör ner stjälkarna med papper runt, tejpa runt. Sätt ngr extra plastpåsar runt stjälkarna ifall d börjar läcka. Pappret suger upp vattnet - stjälkarna håller sig blöta/fuktiga hela tiden, en bukett kan hålla sig i ett dygn på det sättet, visst en vas m vatten = bäst, men detta är nästbäst ;) Good luck!

• jocelyn