• Zmula

På/Av man

Jag har ett bekymmer som jag tror delvis bottnar i mitt kontrollbehov.

Mannen i mitt liv (sedan ett halvår) är ibland extremt kärleksfull och ibland behandlar han mig som nån faster från Flen...

Han ville sova nära, nära i början, det vill han inte längre, han blir varm...

Han messade mycket i början, inte alls så mycket nu och han låter ibland bli att svara på mina.

men - nu vill ha presentera mig för sina släktingar, så det känns ändå som att han är seriös.

vad tycker ni, har han tröttnat eller är det bara vardagen som hunnit ifatt oss och att jag får ta och skruva ner mina förväntningar/kontrollbehov?

• Svar på tråden På/Av man
  • Lena+Mattias=sant

Jag tror att nyförälskelsen har släppt, det hindrar dock itne att han är kär i dig och att han älskar dig.

•  Miss Cee

Vi delade en 90säng det första året utan problem. Trots att jag egentligen måste ligga själv om jag ska lyckas sova.

Det är fullt normalt ;)

• Vikona

Det är modigt av dig att du skrivit här. Det verkar på det du skriver som om du har en känsla av att något inte står riktigt rätt till i ert förhållande. Frågan är om det handlar om ett eget kontrollbehov du har eller om det faktiskt handlar om hans? Du säger att han skickade mycket mess i början men att det har avtagit. Kan det vara så att det handlar om att ni kommit närmare varandra i relationen? Han känner sig kanske säkrare på att du ska stanna med honom så då behöver han inte påminna dig om sin existens hela tiden. En sak som visar att han tror du ska stanna vid hans sida är att han vill presentera dig för sina släktingar. Jag tycker att det låter nonchalant att han ibland låter bli att svara på dina sms. Det låter faktiskt mer som om det är han som försöker kontrollera dig än du honom. Vad händer om du inte svarar på något av hans sms? Har du diskuterat den här situationen och din oro över relationen med honom? Hur besvarar han dig då? Känner du dig förvirrad? För han över felet på dig och skyller på dig och dina "problem" när du känner att det är han som inte behandlar dig riktigt väl? Isf tycker jag att du ska se upp med den här mannen. Ert förhållande kan bli ett mycket destruktivt.

• Vikona

Jag vill även tillägga att han ibland är mycket kärleksfull och andra gånger ändrar sitt beteende till att behandla dig illa är ett farligt tecken. Det tyder på att han försöker få kontroll över dig och dina känslor.

• 071023 2

TS

Håller inte alls med Vikona. Tycker inte att det verkar som att han kontrollerar dig överhuvudtaget.

Du skriver att han behandlar dig som faster från Flen. Han har väl helt enkelt blivit bekväm som alla blir efter en tid i ett förhållande.

Om han skulle ha kontrollbehov så skulle han aldrig att missa att svara på dina SMS.

• Fru Henax

Förhoppningsvis och troligtvis är det väl helt enkelt så att vardagen hunnit ikapp er!

Obesvarade SMS kan väl knappast ses som tecken på kontrollbehov?! Kan heller inte se det ev destruktiva i ert förhållande som Vikona ser...

När jag var nyförälskad i min man ville jag helst höras av så ofta som möjligt! Nu flera år senare och som gifta så... kvittar det i princip om vi inte hörs av varje dag när vi är ifrån varandra.
    Kanske kan tyckas trist men så "oromantisk" har iaf vår vardag blivit. Och det är faktiskt inte det minsta trist utan enkom skönt!

• Zmula

Hej alla och tack för er input...

Det hela har vänt, jag tror helt enkelt att han bara försökt få kontroll på sin vardag, dv att få sitt jag och sitt vi att funka. Som någon skrev - jag HAR ett kontrollbehov och vill att saker ska bli som jag "tänkt" och blir jättebesviken om det inte blir så.

Nu har jag "väntat in" honom, utan att påpeka hans sk fel och nu är allt helt fantastiskt. Han verkar ha funnit sin balans och han är helt öppet TOKIG i mig. Detta är en väldigt sårad själ också, som liksom jag misslyckats i tidigare, långa förhållanden, vilkat jag också tror kan ha bidragit till att det tog tid för honom att släppa sargen

Vad jag vet är att jag älskar honom väldigt, väldigt mycket och förhoppningvis blir detta mannen jag lever mig liv med. Han är aningen komplicerad och inte lättläst alltid, men jag känner verkligen in i märgen att jag är älskad av honom.

Jag uppskattar varningen om destruktiva förhållanden, men så kommer det inte att bli här, han är inte den typen av man, alls, bara svårtolkad och ibland en högt uppskruvad (mår mkt dåligt av stress) då det är svårt att kommunicera med honom.

Men - han gör mig lycklig, så han får ha sina brister - jag har mina :)

Svar på tråden På/Av man