• Zmula

Deprimerad av Yasminelle??

Jag började med Yasminelle för ca två månader sen och sen dess ser jag spöken överallt. Bekymrad, orolig, övertolkar, ledsen... helt enkelt deprimerad! Min stackars pojkväns agerande/uttalanden, ja minsta lilla tolkar jag som JAPP! NU lämnar han mig. Har någon av er uplevt samma sak av Yasminelle/p-piller.

Har tidigare tagit Desolett utan problem.

• Svar på tråden Deprimerad av Yasminelle??
  • Therése

Jag har ätit Yasminelle i några månader nu och tycker nog att mitt humör går upp och ner ungefär som det brukar. Har med andra ord inte märkt några speciella effekter av pillren. Däremot kände jag mig ofta deprimerad och hängig när jag provade andra piller för några år sedan (bl a Desolett och Folimin). Så visst kan humöret bero på pillren.

• jocelyn

Yasminella har lägre östrogendos än Desolett. En del kvinnor mår bättre av en lite högre dos medan andra fungerar bäst med en lägre.

En kompis till mig tålde inte piller med 20mikrogram östrogen men mådde prima när hon bytte till piller med 30 mikrogram.

Prova att ge pillren en månad till, sedan kan du byta sort. Yasmin innehåller 30 mikrogram östrogen medan "lillasystern" Yasminell innehåller 20 mikrogram.

Svar på tråden Deprimerad av Yasminelle??