• Mian

Ska köpa fina lakan i present, var kan vi hitta det? Vad ska vi köpa som kompletterar lakanen?

Vi ska ge bort fina lakan (kanske får kosta ca 400-500 kr) och sedan tänkte jag skarva med en liten rolig och minnesvärd present (kanske en tavla, magnet med dom på etc...)

Har ni förslag på vad?

Var kan man köpa fina lakan?

• Svar på tråden Ska köpa fina lakan i present, var kan vi hitta det? Vad ska vi köpa som kompletterar lakanen?
  • J_J

Marimekko har mysiga lakan, finns att köpa på nätet, kanske med passande morgonmuggar/frukostbricka?
    Eller något med egyptisk bomull kanske? Brukar finnas i välsorterade presentbutiker.

• *Lilla M*

Ska ni ge bort det i bröllopspresent?
    Är ni säkra?

Vi gifte oss för tre veckor sedan, och jag är övertygad om att lakan är den nya brödrosten. Vi fick lakan i nästan varannat paket...

Då hjälper det inte att de är fina eller dyra, det blir liksom bara tråkigt...

Men jag är nog bara lite besviken...

• ElenaMaria

Lexington eller Gant, men de är kanske dyrare. Hemtex kanske?

• Smultronsommar

Satin i någon form, dock inte Hemtex egna. Finns andra märken på Hemtex som Borås Cotton exempelvis som är jättegoa.

Har också gett bort påslakan och örngott en gång i bröllopspresent med ett speciellt mönster på som passade så väl till mottagare som från givare och det var jätteuppskattat!

Men som sagt var, det är också kanske "den nya tidens brödrost" som *Lilla M* säger.

• Gable

Lexington och Gant ligger runt 1000-1500 per påslakan. Örngott kostar nånstans runt 500 per st.

Jag vet att Gant på NK har rea just nu, men jag tror inte att man hittar lakan för 400-500 kr.

Borås Cotton är också bra, jag köpte örngott för ett tag sen och betalade 150-200 kr/st, kommer inte ihåg exakt.

• GME76

Gable:
    Rättelse, Lexington-örngott ligger på ca 300:-
    Vi säljer Lexington på mitt jobb

• c_t

NK har jättelyxiga påslakan som jag själv gärna skulle vilja ha.

• Miamaja

Önskar sig brudparet det? Jag skulle bli så besviken om jag fick lakan.

• Pampe-Marutta

Jag tycker att lakan är riktigt bra present, jag skulle uppskatta dom!

Men så klart, inte om man bara får lakan i presenter

• Anneleigh

jag skulle bryta ihop om jag fick lakan, jag har så jag kan sälja och jag använder enbart dubbellakan, sånt vill man ju välja själv. Men skulle inte bli förvånad alls om min mamma kommer med det trots sllt...

• Sister of the Night

Mmm, romantisk idé!

Jag skulle bli lycklig över vackra, handsydda lakan i äldre "tung" kvalité. Såna som man finner i antikaffärer, vackert manglade och hoprullade, med det sirliga handbroderade monogrammet uppepå.
    Behöver inte ens vara samma handknypplade spetsar eller brodyr på hela setet... bara det matchar. Ljuvligt!

Och priset?
    Tja, för en femhundring får man lugnt ett helt set historia i kvinnoflit.

Svar på tråden Ska köpa fina lakan i present, var kan vi hitta det? Vad ska vi köpa som kompletterar lakanen?