• Jools

Rädd för att bli sjuk!!

Hejhej!!

Sex veckor kvar till bröllopet, känns kanon!! Förutom en sak, jag är otroligt rädd för att bli magsjuk. Alla andra sjukdomar tror jag nog att jag kan klara, men magsjuka, då måste man ju ställa in bröllopet! Jag tänker på detta hela tiden, håller på att flippa ur. Jätte löjligt, jag brukar aldrig vara magsjuk. Någon som har något tips eller känner igen sig?

• Svar på tråden Rädd för att bli sjuk!!
  • cissig

om du vill känna dig lite "säkrare" kan du ju alltid börja äta mjölksyrebakterier i kapselform. Det är ju snällt mot magen och kanske kan få dig att släppa oron om du vet att du gör allt du kan...

• jocelyn

Jag har också magsjukefobi...

Såna här pro-viva drucker eller liknande kan vara bra för magen, man blir lite mer "stabil" av dom. Sedan får man ju även undvika att umgås med folk som varit sjuka eller är sjuka...
    Ibland tackar jag nej till vissa fester/middagar etc om jag vet att jag har något jätteviktigt att göra som bara inte får bli förstört.

Säkert jätteöverdrivet av mig men...det har funkat än så länge :)

• Nyfiken gul , nu fru

tänk också på att stress, nervositet, rädslan för att bli sjuk även kan utlösa nervösa kräkningar...

så försök släppa det helt... annars kräks du av själva rädslan dagen innan bröllopet - inte för att du ÄR sjuk utan för att du är rädd att BLI sjuk...

så långt tänkte inte ens jag när jag gifte mig, den tanken fanns inte hos mig.. det var så mycket annat jag hade i huvudet då så det där med att bli sjuk existerade inte...

• M.R

Psyllium Husk (skal, ej frön) är fibrer som jag ätit i ca 7år och aldrig haft magsjuka, inga problem med magen som jag brukar ha när jag varit utomlands heller.
    Det finns även speciella lactobakterie tabletter som innehåller mycket mer bakterier än proviva och andra livsmedel. Jag brukar köpa ett märke som heter Holistics, dom har även Psyllium fröskal.

Försök även att inte äta så mycket socker och vetemjöl vilket gör tarmmiljön sämre.
    Även vegetarisk föda skulle nog vara att föredra.

Lycka Till!

Svar på tråden Rädd för att bli sjuk!!