• missZapon

Presenter - vad skulle du önska dig?

Brudparet har inte någon officielt önskelista, har inte skrivit nånting angående detta i inbjudan, vad ska man då köpa?

Har läst här flertal gånger om det "värsta-bröllopspresenterna". Men aldrig hört vad fok väntar sig att få eller skulle vilja få när de inte har någon önskelista?

Det här gäller ett bröllop som inte jag ska gå på, men det är en barndomskompis till brudparet som nu har bett mig om tips och ideér på vad han ska ge för nånting, då han inte känner någon annan som ska på bröllopet så kan han inte gå ihop med andra.

Snälla hjälp mig att komma på något som blir uppskattat. Och som inte känns larvigt för en ungkille att ge bort i present.

Snälla kom med ideér, kanske har du redan gift dig och vet att du fick någon roligt eller riktigt uppskattad present? Vad var det isånnafall...

• Svar på tråden Presenter - vad skulle du önska dig?
  • c_t

Presentkort på Duka, Cervera, Mio, NK, Åhlens?
    Presentkort i form av Whiskeyprovning av Mackmyra om brudparet bor i Sthlm.

• A:s wife

em delikatess-korg kanske... med vin, ost, kex och lite goda röror (tapenade på burk?) kanske en melon och olja + vinäger. så kan brudparet få njuta av något gott dagarna efter bröllopet, eller spara vin mm till senare tillfälle.

• G:s_jänta

En dörrskylt med brudparets gemensamma efternamn (förutsatt att de tänker ha samma namn).

• jagärsåkär

Upplevelser, typ spa? Det kan behövas efter ett bröllop. Eller weekend-resa nånstans eller presentkort på lyxig restaurang (att fira ett års dagen med eller bara fira dagarna efter bröllopet)

Upplevelser är ju sällan fel. Bara ni inte väljer nåt allt för specifikt som de kanske inte gillar... Typ go-carting eller nåt man verkligen måste ha intresse för. Och kanske inte nåt för långt från deras bostad heller (samma stad räcker, förutom om det är weekendresa förstås).

• missZapon

Tack för tipsen, tvärr så låter alla de härförslagen som nånting HON skulle uppskatta. Ska spanna vidare.

Men när jag sökte på dem här på BT så har de tydligen registrerat en önskelista här, är inte det konstigt då de inte har sagt nånting om detta eller delat ut lösenord så man kan gå in och se den. Underligt tycker jag, jag menar att ha en önskelista men inte tala om det?...

Hur har ni som har önskelista här på BT meddelat era gäster att det finns registrerat här? Kanske inget man skriver ut i inbjudan?

• Troll-P

Nåt som alltid är ok är ju ett bidrag till välgörande ändamål.

Om man inte vet vad folk önskar sig så är det alltid big NONO på saker som tar plats.

Ett presentkort måste inte vara hos "tjejiga" butiker. Det kan vara på Bauhaus, Claes Ohlson... En skruvdragare är precis lika viktig del av hushållet som en vas. Och kommer förmodligen uppskattas mer...

Har insett nu när vi äger vår bostad att vissa saker är suveränt att ha.

• www.evasleva.blogg.se

Intressant det här med önskelistor. Vi hade en, men fick ändå mest saker som inte stod med på den!

Här verkar folk verkligen vilja att man har en önskelista. jag tycker också att det är skönt om jag är bortbjuden. Varför följer då gästerna den inte?

En sak som vi fick (som inte stod på önskelistan) var en Huskvarna pepparkvar. Skitsnygg, tung, jättebra! Något som både hon och han kan gilla. Kanske kan vara något för dig?

• missZapon

www.evasleva.blogg.se - pepparkvarn lät som en bra idé tycker jag. och önskelistor, ni hade en sa du, hur lämnade ni den till bröllopsgästerna? Fanns den med i inbjudan, hade ni nån hemsida som hänvisade eller fick den informationen när de lämnade O.S.A eller fick de den om de frågade er (brudparet) rakt ut?

Troll-P - det har du rätt i presentkort på Claes Ohlson är en bra idé. Även välgörande ändamål.

En fråga till, (tur att BT finns så man kan få andras synpunkter på allt)
    Om de nu har en önskelista som vi inte kommer åt, eller inte. Hur "rätt eller fel" är det att ge pengar? Är det tråkigt? I det här fallet så är det ganska rika personer som gifter sig. Men det borde ju uppskattat ändå, särskillt efter att man kostat på ett helt bröllop! Men när det är en ensam person som ska ge pengar så blir det ju inte så mycket, kan det kännas fjuttigt att bara ge några hundra?

• Ängla

presentkort på IKEA eller MIO Möbler.

Ska de på bröllopsresa?
    Kanske kan växla pengar i landets valuta och lägga i ett kuvert eller i en liten "barnresväska" (finns på panduro eller leksaksaffärer) och skriva att man bjuder på första drinken i hotellbaren som nygifta. Jag skulle nog inte ge presentkort eller epngar om det var på under 300 kr...

En flaska mousserande/champagne att avnjuta som nygifta eller på första brällopsdagen.

En mysig kärleksfilm på DVD, obs nån som slutar lyckligt...

Bjuda brudparet på nån upplevelse - typ teaterbiljetter, inträde konstmuseum, klassisk konsert eller middag eller brunch på nåt inte alltför dyrt ställe.

• www.evasleva.blogg.se

Vi hänvisade till en sida som vi hade på weddingannouncer. Vi hade också en person som var ansvarig för önskelistan så vi inte skulle få två av något.

pepparkvarnen är av märket Skeppshult. skrev fel förut.

• Tian

Jag tycker om den här 4staven.
    Hans namn, mitt, Kärlek och så vårt datum!
    Vet inte hur man länkar, men titta på silversmyckena!
    www.alskadebarn.se

• scottishwife

be honom fråga vad de önskar sig, om inte de har en lista så brukar ju brudparet överlämna det till föräldrar/värdpar eller liknande.

jag tycker att det är bättre att fråga och köpa/ge något de verkligen vill ha/behöver.

Svar på tråden Presenter - vad skulle du önska dig?