• puhs kusin

Ingen möhippa?

Hur vanligt är det att det inte blir någon möhippa? Saken är den att jag tror ingen kommer att ta på sig rollen att ordna någon. Jag har bett min syster att vara tärna men har också sagt att jag enbart förväntar mig att hon finns med som stöd på den stora dagen. Hon bor 30 mil från mig och känner få av mina kompisar. Själv har jag flyttat runt en del och har aldrig tillhört något "tjejgäng" utan mina kompisar är utspridda på olika ställen i landet och känner inte varandra. Jag har varit på några möhippor och då har någon annan än tärnan fixat det. Var själv tärna på en vänninas bröllop (också med enda kravet att jag fanns med under själva dagen). Hon var i samma situation som jag, kompisar utspridda över hela landet och ingen som kände sig manad att ta på sig rollen att fixa en möhippa vilket jag kan tycka var lite synd. Själv klarade jag inte av att fixa en p g a att jag "gick in i väggen" och var sjukskriven för kraftiga sömnproblem (hade dom problemen redan då jag fick frågan om jag vill vara tärna och jag fick klara och tydliga besked om vad som förväntades av mig). Är det så självklart att det alltid fixas en möhippa/svensexa??? Min m2b kommer att få en svensexa men så bor de flesta av hans kompisar i grannstaden och dessutom var dom ett gäng killar som hållt ihop sen barndomen. Fast jag vet att vet att mina väninnors män som bor i staden vi bor i också kommer att få frågan om dom vill vara med på svensexan, jag har fixat fram tel.nr och också fått vara med att hitta en passande dag. Dom kommer att få jättekul så jag kan känna lite avundsjuka att jag antagligen inte får uppleva något liknade.

• Svar på tråden Ingen möhippa?
  • PennyJenny

Du är nog långt ifrån ensam om din situation. Jag tror inte att jag får någon hippa av vänner och syster, helt enkelt för att jag har samma situation som dig, mina vänner känner inte varandra. Dessutom har jag ingen tärna och min syster som då kanske skulle vara den som tar tag i det bor utomlands. Visst kan jag känna ett litet sting av avundsjuka mot sambon som fått en sexa, men samtidigt, jag ser det inte som något tecken om att man är mindre eller mer omtyckt, bara att det är lite olika situationer.

Jag fick iofs en minihippa av mina underbara kvinnliga kollegor på jobbet, så helt utan har jag inte blivit. Men du ska aldrig vara för säker, för just möhippor är sånt som man lätt kan samlas kring utan att känna varandra.

• Petra74

Jag vet att jag inte får någon möhippa eftersom vi har ett sånt litet bröllop med bara den närmsta familjen.

• Åsa1976

Det blir nog ingen hippa här heller.. litet bröllop med närmaste familjen bara.. men det känns inte som världen går under för det...

• Älin

Vet inte heller om jag får någon hippa, mina tärna bor ca 120 mil bort och de andra som är nära mig i stan har så fullt upp med sina familjer att det inte verkar som om de ens tänkt tanken... Men så är det. Det viktigaste är ju ändå att vi gifter oss, jag och karln

• Liinda_e

man kan ju aldrig veta,min syster bor visserligen 90 mil bort och alla vännerna utspridda....men jag misstänker svagt att ngt kan hända ändå...kanske blir jag i slut ändan lite besviken

Svar på tråden Ingen möhippa?