bröllop
hej skulle vilja ha lite tips, min sambo och jag skulle vilja åka iväg några dagar inom sverige och gifta oss, finns det någon som har tips på plats där man kan gifta sig, sova över några dagar.
tack för alla svar
hej skulle vilja ha lite tips, min sambo och jag skulle vilja åka iväg några dagar inom sverige och gifta oss, finns det någon som har tips på plats där man kan gifta sig, sova över några dagar.
tack för alla svar
Kan man göra så? Alltså menar om man har en vigselförättare så måste dom väl bokas i förväg samt papper ska fyllas i osv?
hmm.. jag vet egentligen inte men...
I göteborg kan man boka en tid på rådhuset och vi har många bra hotell, resturanger och sevärdheter.
jag menar att man har alla papper i förväg klara samt får boka på detta ställe som är intressant.
det vi är ute efter är en ca tredagars på något ställe som ett bröllopspaket kan man säga,
på en herrgård eller liknande. men det där med göteborg lät faktiskt oxå intressant, vi hade tänkt att bara han och jag skulle resa bort en weekend och gifta oss
tällberg i dalarna. finns många hotell att välja mellan.
test - ursäkta besväret
I kranskommunerna omkring Göteborg finns också jättemånga ställen med mysigt läge:
- Hällsnäs herrgård
- Thorskogs Slott
- Tjolöholms Slott
- Nääs Slott / Nääs Fabriker
- Tofta herrgård
- Onsala Herrgård
Om jag förstått det hela rätt ordnar alla ställen jag räknat upp även vigslar, alltså inte bara mat & boende.
Annars rekommenderar jag några mysiga lägen i mina hemtrakter, dvs nordvästra Skåne:
- Örenäs Slott
- Sofiero Slott (här kan man däremot inte övernatta, men centrala Helsingborg ligger jättenära.)
- Margretetorps Gästgivaregård
- Hovs Hallar hotell & restaurang
Lycka till!!
Meddela mig gärna om ni valde något av dessa till slut, kan bli en rekommendation när jag och blivande maken ska välja mysig get-away till vår ettåriga bröllopsdag i juni 2012!
titta in på min blog
eros2011psyche.wordpress.com/