• Sara 27

Snart gifte i 1 år!

Den 15/7 har jag varit gift i ett år:) det känns jätte konstigt men samtigt underbart. Hade velat göra om det bara för att det var så kul men nu har man andra saker framför sig. Snart blir det hus och barn i framtiden. Är 27 år så det finns tid till allt. Men det som är konstigt är att alla frågar oss när det blir barn. När man svara om 3-4 år så tycker de att man är konstig. Varför är man det? Får man inte göra som man vill?!

• Svar på tråden Snart gifte i 1 år!
  • Fru Henax

Visst får man göra som man vill!

Jag gifte mig för ett halvår sen (och är dessutom över 30!) och ALLA sneglar på magen när man träffas... och vissa frågar rakt ut "Jaha ja, är du gravid ännu då!?"
    Det verkar på nåt sätt som om det är självklart att man ska försöka sig på barnaltstring omedelbums efter man gift sig...
    Har t.o.m. fått kommentaren "Men! Varför gifte ni er då öht???" när jag sa att vi väntar med barn några år till...

Det är nog bara att vänja sig... eller kanske folk ger upp efter ett tag?! Man kan ju hoppas!

• Sara 27

Va skönt att höra att det är fler som har det så....

• Kokosboll

Håller med! Vi gifte oss i sept 2005 och har inga planer alls på barn. Vi är 29 och 36 år. Som min moster sa, efter att vi hade gift oss: "så bra om ni skaffar barn, för det är ju jättebra för dom att ni är gifta". Spelar roll?! Ska hon säga som är skild. Som om ett barn skulle märka skillnad på om föräldrarna är gifta eller inte? Det är år 2007...

• Angelill

Vad tråkigt att folk börjar hårdbevaka magen bara för att man har gift sig... Min syster och hennes sambo har försökt få barn i tre år och efter flera missfall lyckades de äntligen och fick världens underbaraste dotter i vintras. Min mamma och moster har också haft svårt att få barn och har varit med om missfall, så jag är lite inställd på att det kan bli så för mig också. Och då vill jag INTE att alla jag träffar ska snegla på min mage efter att jag har gift mig och komma med menande kommentarer. Att inte folk bara kan respektera andras privatliv...

• Sara 27

Jag tycker också att det är vår privatliv som de lägger sig i... Vågar inte gå upp i vikt nu när det är sommar och man äter lite gott... Då kommer de ju att fråga.. och vad ska man säga då.... "Nääää, ingen bebis... jag har blivit tjock"... det kanske man ska säga... då blir de förvånade

• anne på grönkulla

Folk som frågar och anser att de har rätt att veta såna privata saker är väldigt oartiga.

Jag råkar också ut för frågan - det har funnits trådar här med olika varianter på spydiga svar, dessutom.

Svar på tråden Snart gifte i 1 år!