Jag har varit på andra sidan. Eller, visserligen på båda sidorna vid olika tillfällen, men det är HELT klart är mest emotionellt uttömmande är att bli lämnad. Nu hade vi inga barn med i leken, o då är det säkert annorlunda, men..
Ska jag vara helt ärlig skulle jag inte VILJA ha nån kontakt med "den nya". Jag förstår att man pga barn måste kunna umgås civiliserat, men låt det stanna vid det. Om inte exet tar kontakt på egen hand. Hur goda dina intentioner än är, är det ändå att riva i hennes sår. Det är för DIN skull du vill att ni ska prata, och jag tror, helt ärligt, att det bästa för HENNES skull är att lämna henne så mycket som möjligt ifred.
Den gången jag blev lämnad grät jag massor, hatade en hel del, pratade med mina vänner och familj (som jag för övrigt har den allra bästa sortens) och ville vara IFRED från dem. Framför allt henne. Problemet då var att den nya ville bli "vän" med mig (vi var bekanta först), så hon fortsatte höra av sig... Lång historia sen, men jag önskar bara att hon hade lämnat mig i fred.
Man behöver tid att läka, man behöver UTRYMME att läka. Jag förstår att det är jobbigt för dig oxå (har varit den "nya" oxå), men du "vann". Hon "förlorade". Det är så det känns...