• Fröken_U

Alladdinhjärtan som gästgåva?

Har funderat länge nu på vad man kan ha som gästgåva. Har vackra små gräddvita, runda askar som jag vill fylla med något smaskigt, utan att det är för dyrt.

Funderar nu på att köpa Alladdinhjärtan i nougat och slå in i lite cellofan och sen lägga i asken?

Någon annan som har något förslag?

• Svar på tråden Alladdinhjärtan som gästgåva?
  • novali

Det låter bra! Jag ville helst inte ha choklad för jag var orolig att det smälter, men jag har hittat jättefina chokladhjärtan i lösvikt med blandat vit och mjölkchoklad. De är lite större, så det får bli dem. Ska slå in dem i folie tror jag.

Har läst om geléhjärtan till damerna och gelégrodor till herrarna :D Det är lite kul!

• Fröken_U

Ja det var ett bra tips!
    Nej jag känner mig också lite smått orolig för att chokladen ska smälta, visar SMHI värmebölja på vår dag blir det chokladöverdragna mandlar istället.

(Är barnsligt förtjust i choklad...)

• Limegrön

Kan man köpa Aladdinhjärtan året runt? Trodde att de bara såldes kring alla hjärtans dag? Jag såg en dokumentär förut, där brudparet köpt sådana, men de räckte inte. Sen när de skulle köpa fler, så fanns de inte att få tag på...

• Marskatt

Numera finns de året runt, i alla fall där jag bor.

• Limegrön

Aha, Marabou kanske fattade att det finns efterfrågan på dem

• Fröken_U

Ja, jag har sett aladdinhjärtan i mataffären där vi bor, så sent som igår faktiskt :)

• brud  nästa år

De finns ju bland chokladaskarna.

• Operabrud

När ger ni presentaskarna? När de går eller kommer de stå vid deras bordsplatser?

• Limegrön

Vi har våra med vid dukningen.

• Brud 070707

Jag gifte mig igår och vi hade tre alladi hjärtan inslagna i cellofan papper som present till varje gäst med en liten hälsning från brudparet. Vi ställde ut dem brevid alla gästernas tallrikar.

• Rix

På minsta tösens dop hade jag gjort en liten påse till varje gäst med ett alladinhjärta i och gästerna tyckte det var jättefint.

Svar på tråden Alladdinhjärtan som gästgåva?