Detox
Någon som testat en detox-kur/diet och lyckats minska ett en storlek? Letar någon som har erfarenhet av detta till en artikel. Alla tips mottages tacksamt.
Någon som testat en detox-kur/diet och lyckats minska ett en storlek? Letar någon som har erfarenhet av detta till en artikel. Alla tips mottages tacksamt.
Hanlin
Se även mitt svar på din andra tråd om 5-dagarskuren...
Har du provat att "bara" träna och äta rätt? Det är den absolut bästa (och den enda bestående!) metoden!
Det kräver lite mer tanke, engagemang och eventuellt tid, men det lönar sig. Mitt tips är att köpa exempelvis Fredrik Paulúns böcker om näringslära, eller att titta på program på TV som "Du är vad du äter". Många vet inte vad BRA mat är - och varför! - men när man lär sig det så öppnar sig en helt ny värld av möjligheter.
Snälla, sluta att ens överväga olika galna dieter, och tänk på dig själv och din kropp! Den förtjänar det bästa, dvs NÄRING (istället för skräpmat) och rörelse (istället för knasiga kurer/pulver/dieter).
Det vore kul att veta lite mer om dig, vad det är du vill ändra på, hur du äter, vad du har provat, etc?
Detox är ju inte batningsmedel, det är som namnet säger en reningskur för att få ut slagg och gifter och orenheter från kroppen.
Bianca 73
Ah, tack! Jag var visst lite snabb med att svara. ;)
En sådan kur kan säkert kännas fräsch, men jag tror likväl inte att man ska se det som ett sätt att gå ner i vikt. Hanlin nämner "gå ner en storlek" - jag har svårt att tro att man har så mycket slagg och gifter i kroppen att man är en hel storlek mindre efteråt..? :) Men vad vet jag?
Hej,
jag dricker Detox m äppelsmak.
Man blandar 12 ml i 1 liter vatten o dricker under dagen.
Smakar gott o känns bra!!
Jag dricker det för att rena kroppen o efter en kur kan man börja äta "rätt" o träna.
I långa loppet tror jag på br akost o motion, men till ett snabbt resultat kan man köra en Naturdiet el Cambridge m.m.