• JennyToo

Till par som bara önskar resa

Min kusin ska gifta sig och de önskar sig pengar till en resa. Jag tycker dock alltid det känns trist med bara ett kuvert med pengar/resecheck och skulle vilja ha idéer om vad man kan ge dem. Alltså nån liten medföljande present med bidraget till resan.

• Svar på tråden Till par som bara önskar resa
  • Linum

Om de vet vart de ska åka kan du ju köpa en lite guidebok till resmålet.

Ögonmask och öronproppar (samsonite har) till flygresan.

Varsin bra bok att ha på resan.

• JennyToo

Vet inte var de ska resa (i alla fall inte i nuläget) annars var ju reseguide ett bra tips. Tänkte på något annat som utmärker resemålet, men det funkar ju inte när man inte vet vart de ska.

Man kanske skulle fylla en korg eller ngt med småsaker som är bra på resa? Förslag någon?

• Lilla Li

Vi tillverkade en miniresväska och skrev ut reselappar och klistrade på (så det ser ut som om väskan varit i London, Paris, New York osv). Sedan växlade vi in vårt bidrag till 10-kronor och lade i resväskan. Man behöver inte vara riktigt så ambitiös i och för sig, det brukar finns miniresväskor i leksaksaffärer.

• Linum

solkräm, snygga handdukar, bra bok, solglasögon, badboll, engångskamera, aftersun balm, hudlotion, kondomer...

• JennyToo

Lilla Li - underbart förslag - det ska jag definitivt köra på! Gjorde du "reselapparna" själv eller hittade du dem på nätet?

Linum - bra tips!

• Lilla Li

JennyToo: Nej jag tror vi hittade färdiga på nätet faktiskt... Om du söker på t.ex. "London sticker" på google så får du upp en del bilder du kan använda.

• Pringlez

roligt tips?
    Växla till tjugor och gör "fjärilar" som fästs vid tex en grön planta.
    Eller 10år som hängs i någon planta.

• JennyToo

Pringlez - det var ju ett superbra tips det oxå! Nu blev jag lite villrådig...
    Fast vi är ju fler som ska gå på bröllopet sp jag kna ju dela med mig av tipsen oxå!

• bauti

Köp ett reseapotek till dom. Jag fick det av en vänn när jag skulle ut å resa i 3månade. Jag hade verkligen användnig av det. Apoteket har en mall vad som kan ingå i rese apoteket.

• Wicks

riliga ider. vill du ha fler?
    gör det Lilla Li skrev dvs hitta en miniresväska och klista reelappar på den, men sitllet för 10kronos mynt så viker du skjortor av 20lappar och fyller väskan med (kanske gåår att göra byxor med?)

Svar på tråden Till par som bara önskar resa